האם יש לכם אומץ לצפות בטריילר הזה?

גולשים מבוהלים דרשו מהאתר להסיר פרומו שיווקי חסר אחריות ל״נזירה״; וגם - טריילר מרהיב לסרטו החדש של אלפונסו קוארון • שני פרומקין, טור שבועי

הנזירה
הנזירה | צילום: יח"צ

הטיזר השנוי במחלוקת

 

הסרט החמישי בסדרת סרטי ״לזמן את הרוע״ יגיע לבתי הקולנוע רק בחודש הבא, והוא כבר מצליח להבהיל אנשים ברחבי העולם.

 

קבלת צנזורה היא כנראה הדרך הטובה ביותר להשיג כותרות והייפ סביב הסרט שלך, במיוחד אם מדובר בז׳אנר האימה: הטיזר המדובר ל״נזירה״ זעזע את גולשי יוטיוב עד כדי כך שדרשו מיוטיוב להסירו, מאחר והוא מפר את המדיניות של פלטפורמת שיתוף הסרטונים. הטיזר היה פרומו קצרצר שרץ כהקדמה לסרטונים נבחרים ביוטיוב. הפרומו הציג אייקון של ווליום על רקע מסך שחור, המקפץ למעלה ולמטה עד שהוא הושתק, והתמונה הוחלפה בנזירה שטנית צווחת בג׳אמפ סקייר המזוהה עם הפרנצ׳ייז.

 

לאמיצים בינכם, זהו הפרומו המושמץ:

 

אם כך, הבעיה הנעוצה בפרומו חסר-האחריות, שאורכו שש שניות בלבד, היא שהוא מופיע כפרסומת בלתי צפויה, ולא במסגרת של סרטון שהמשתמש בחר לצפות בו. אך כאמור, זו לא באמת בעיה מבחינת משווקי ״הנזירה״ - שכן השערוריה גררה סביבה תשומת לב רבה משמעותית יותר ממה שהסרט קיבל באינטרנט עד כה (ע״ע הטור שאתם קוראים בזה הרגע). הבלאגן החל כרגיל בטוויטר, עם ציוץ אחד שהזהיר מפני הפרומו מעורר-החרדה, וגרף כ-152 אלף לייקים ולמעלה מ-137 שיתופים. בין התגובות נאמר שמדובר בצעד ״מרושע״ ו״מרתיח״, וגם הוצע שמדובר בטקטיקה מחושבת מטעם מנהלי הקמפיין של ״הנזירה״.

 

 

יוטיוב בתגובה אכן הסירו את הפרומו, בהצהרה שהוא ״מפר את המדיניות שלנו נגד תוכן מבהיל״. גוגל, חברת האם של יוטיוב, אוסרת על תוכן שיווקי המכיל אלימות מילולית, מראות מזעזעים או גרפיים ותיאורי אלימות פיסית, כמו גם פרסומות שעלולות לזעזע או להפחיד. אי אפשר לפסול כי אחראיי הקמפיין אכן ניצלו את אותם האיסורים כדי ליצור באז הפחדה סביב ״הנזירה״, כך שהקהל חובב-הז׳אנר יוכל לקבל את הרושם לגבי רמת האימה של הסרט עצמו, אם רק הטריילר הקצר שלו הוא עד כדי כך מפחיד. ייתכן כמובן שזו היתה טעות תמימה שבסופו של דבר בכל מקרה שחקה לטובתם, ולא טוב עבור הצופים שהופחדו בצורה לא הוגנת.

 

״הנזירה״ ממוקם ב-1952, ויעקוב אחר מיסתורין על-טבעי שמתרחש בעקבות מותה של נזירה בותיקן. הסרט מבויים על-ידי קולין הארדי הבריטי, האחראי על סרט קודם אחד בלבד - ״The Hollow״ מ-2015, שערך את הפרמיירה שלו בפסטיבל סאנדנס. כוכבת הסרט היא טאיסה פארמיגה, אחותה הצעירה (ב-21 שנים) והדומה-להפליא של ורה פארמיגה, השחקנית הכי מזוהה עם סרטי ״לזמן את הרוע״, המגלמת את חוקרת השדים, לוריין וורן. בין כותבי הסרט נמצא ג׳יימס וואן, במאי הסרט הראשון במותג, שהתקדם לביים את ״מהיר ועצבני 7״ ואף את ״אקווהמן״, שיגיע לבתי הקולנוע בסוף דצמבר הקרוב.

 

פרנצ׳ייז ״לזמן את הרוע״ (במקור ״The Conjuring״) הכניס למעלה מ-1.2 מליארד דולר ברחבי העולם עד היום. ״הנזירה״ יעלה בבתי הקולנוע בארץ ב-6 בספטמבר הקרוב.

 

 

הטריילר שפותח רשמית את המירוץ לאוסקר

 

במעבר חד לטריילר שלא יכל להיות שונה יותר - אלפונסו קוארון ונטפליקס סוף סוף שחררו טריילר ראשוןו מרגש ל״רומא״, שיתוף הפעולה הראשון של הבמאי עם ענקית הסטרימינג.

 

נטפליקס פרסמו את הטריילר עם אמירה מסעירה שאומרת ״אנחנו מחוייבים לזמן ולחלל, אבל הם גם מגדירים את מי שאנחנו, כשהם יוצרים קשרים בלתי-מוסברים עם האחרים שזורמים איתנו באותו הזמן ודרך אותם המקומות. "רומא״:

 

הטריילר המרהיב בעל השוטים המצמררים מסמן את סרטו בשחור-לבן החדש של קוארון (״הילדים של מחר״, ״הארי פוטר והאסיר מאזקבאן״) כמתחרה כמעט ודאי בטקס האוסקר הבא (יש לציין שבמסגרת הסרט הטוב ביותר, ולא במסגרת החדשה של פופולאריות). זהו סרטו הראשון של קוארון מאז שהוציא את ״כוח המשיכה״ ב-2013, עליו זכה באוסקר כבמאי הטוב ביותר, והטריילר מצליח לחשוף עבורו טון אפי וסיפור אישי בו בעת. קוארון כינה את ״רומא״ כ״סרט הכי מהותי״ שהוא אי פעם יצר.

 

״רומא״ עוקב אחר משפחה מקסיקנית בשנות ה-70 המוקדמות, ומבוסס על זכרונות חייו של קוארון. הסרט יערוך את הפרמיירה שלו בפסטיבל ונציה הקרוב, ויעלה לנטפליקס ב-14 בדצמבר.