אישה גדולה: אמה ווטסון כובשת תפקיד הוליוודי נחשק

העיבוד עתיר-הכוכבים של גרטה גרוויג יוצא לדרך בכיכובה של אמה אחרת; ״מלחמת הכוכבים״ מתחזקת בכוכב ״שר הטבעות״ • שני פרומקין, טור שבועי

אמה ווטסון בתפקיד בל ב"היפה והחיה"
אמה ווטסון בתפקיד בל ב"היפה והחיה" | צילום: יחצ

אמה סטון בחוץ, אמה ווטסון בפנים

 

גרטה גרוויג (כוכבת ״פרנסס הא״) אספה לעצמה קאסט נוצץ במיוחד לעיבוד החדש והמתקרב שלה לקלאסיקת ״נשים קטנות״. אחת מהשחקניות המובילות שנקשרו לפרוייקט היתה זוכת-האוסקר, אמה סטון (״לה לה לנד״), אך כעת מסתמן כי סטון לא יכלה בסופו של דבר להצטרף להפקה, שנכנסת לשלב צילומים כבר בחודש הבא, בשל התחייבויות קודמות. במהרה נמצאה לנוכחות של סטון מחליפה פופולארית לא פחות עם כוח קופתי אפילו חזק יותר: אמה ווטסון.

 

ווטסון כידוע גדלה מול עיני העולם כהרמיוני בסרטי ״הארי פוטר״, ומוכרת גם בזכות תפקידה בתור בל היפה מעיבוד הלייב אקשן ל״יפה והחיה״ משנה שעברה, שהכניס למעלה מ-1.2 מליארד דולר בקופות ברחבי העולם. מחוץ להצלחות המוכחות שלה בסרטי הפרנצ׳ייז החזקים, לווטסון היה רצף לא מזהיר של דרמות ומותחנים קטנים, שזכו לביקורות איומות מהמבקרים ומהקהל והכנסות איומות כמו ״נסיגה״, ״מושבה״, ״המעגל״, ו״בלינג רינג״ הפוסט-מודרני של סופיה קופולה. האחרון אמנם זכה ליותר הייפ משאר הסרטים, אך כשל בקופות גם הוא, ולא הצליח להתחבב על-ידי מרבית הקהל. אם כך, ברור למה ווטסון תחפש בשלב הזה לנצל הזדמנות זריזה להופיע בדרמת איכות ייחודית מהסוג שגרוויג, שכותבת ומביימת את ״נשים קטנות״, יכולה ליצור.

 

בין חברי האנסמבל, נמצאים גם צמד הצעירים הכריזמטיים, סרשה רונאן (״ברוקלין״) וטימותי שאלאמה (״קרא לי בשמך״), שחוזרים לשתף פעולה עם גרוויג, לאחר שכיכבו ב״ליידי בירד״ המקסים שלה. רונאן אף קבלה מועמדות לאוסקר כשחקנית הטובה ביותר - אך לא היה לה סיכוי לזכיה מול העוצמה של פרנסס מקדורמנד ב״שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי״ המופתי. הקאסט יהנה גם מנוכחותה התמיד-רצויה של מריל סטריפ.

 

״נשים קטנות״ נכתב על-ידי לואיזה מיי אלקוט, ועוקב אחר ארבע אחיות בזמן מלחמת האזרחים האמריקנית - טרם נמסר מי מהשחקניות הצעירות בעיבוד החדש תגלם את מי מהאחיות. הספר האהוב עובד לקולנוע ולטלוויזיה פעמים רבות, כולל עיבוד מודרני שמיועד לצאת בספטמבר הקרוב בכיכובה של ליאה תומפסון (לוריין מסרטי ״בחזרה לעתיד״), בציון 150 שנה מצאת הספר, ונראה טלוויזיוני למדי. בין העיבודים המפורסמים ביותר של הספר נמצא את הסרט מ-1994 בכיכובם של ווינונה ריידר, קלייר דיינס, כריסטיאן בייל וסוזן סרנדון; סרטו הקסום ומומלץ לצפיה של ג׳ורג׳ קיוקור מ-1933 בכיכובה של קתרין הפבורן; והעיבוד מ-1949 בכיכובן של ג׳נט לי (״פסיכו״) ואליזבת טיילור.

 

בין שר הטבעות למלחמת הכוכבים

 

לאחר שהחזיר לשורותיו את במאי ״הכוח מתעורר״, ג׳יי ג׳יי אברהמס, הפרק התשיעי בטרילוגיית ״מלחמת הכוכבים״ החדשה החל לאחרונה את צילומיו, בתוספת של מספר דמויות מפתח חדשות כמצופה. ריי (דייזי רידלי), פו דמרון (אוסקר אייזיק), קיילו רן (אדם דרייבר), פין (ג׳ון בויגה) ועוד חוזרים לככב בסרט בעל העלילה והשם המסתוריים לצידם של המצטרפים החדשים, דומיניק מונאהן וקארי ראסל.

 

מונהאן התפרסם בתור מרי, ההוביט המשעשע והחבר הנאמן מטרילוגיית ״שר הטבעות״ הנצחית, מה שהופך אותו לשחק המרכזי השלישי שלקח חלק בשני פרנצ׳ייזי-העל, בעקבותיהם של כריסטופר לי האגדי, שגילם את צמד הבוגדים סרומן וקאונט דוקו; ואנדי סרקיס, אשף ההופעות בלכידת-תנועה, שגילם את צמד נוכלי ה-CGI, גולום וסנוק (מעניין לציין כי לגולום היה יותר אופי וייזכר יותר בתולדות הקולנוע באופן בלתי ניתן להשוואה לסנוק). מונהאן חוזר לשתף פעולה עם אברהמס שנים לאחר שכיכב ב״אבודים״, אבן הדרך הטלוויזיונית שאברהמס היה בין מפתחיה.

 

התוספת הנפלאה השניה היא כאמור ראסל, שבשנים האחרונות כיכבה ב״אמריקאים״, דרמת הריגול הטלוויזיונית המשובחת בה הוכיחה את כישורי המשחק החדים שלה, כשגילמה מרגלת רוסייה המתחזה לאמריקאית בתקופת המלחמה הקרה בשנות ה-80. ראסל היא עוד משתפת-פעולה קבועה של אברהמס, לאחר שכיכבה ביצירותיו ״פליסטי״ ו״משימה בלתי אפשרית 3״.

 

לאחרונה פורסם בנוסף כי הנסיכה/גנרלית ליאה, דמותה של קארי פישר האגדית, תקח גם היא חלק בסרט, למרות מותה הטראגי של פישר. אברהמס מסר כי ההפקה תשתמש בקטעים שמעולם לא הוקרנו של פישר מהצילומים של ״הכוח מתעורר״, שכן ליאה האייקונית לא סיימה את תפקידה בסאגה, ויועדה לכהן בתפקיד מרכזי בפרק האחרון של הטרילוגיה. מתוך חברי הקאסט המקורי, צפויים לחזור גם מארק האמיל בתור לוק ובילי די וויליאמס בתור לאנדו.