משחקי הכס וגברת מייזל המופלאה - המנצחות הגדולות של האמי

טקס האמי ה-70 לא הביא איתו זכיות מפתיעות, אך כן הביא הצעת נישואין גרנדיוזית אחת

משחקי הכס
משחקי הכס | צילום: יח"צ

טקס האמי ה-70 נערך הלילה (ב׳) בלוס אנג׳לס, עם אירועים מיוחדים בודדים, הכוללים בעיקר הצעת נישואין גרנדיוזית אחת. את הטקס הנחו צמד כותבי ומנחי ״סאטרדיי נייט לייב״, מייקל צ׳ה וקולין ג׳וסט, בליווי צמוד של שלל הקומיקאים חבריהם לתכנית, שזכתה בעצמה כתכנית המערכונים הטובה ביותר.

משחקי הכס

 

״משחקי הכס״, אפוס הפנטזיה וספינת הדגל של HBO, שבשנה הבאה תעלה עונתה האחרונה והמצופה ביותר, לקחה את הפרס הגדול של הערב, כסדרת הדרמה הטובה ביותר.

 

פיטר דינקלדג׳ הנפלא, הלוא הוא טיריון לניסטר, זכה (די כצפוי) בפרס שחקן המשנה בסדרת דרמה. דינקלדג׳ הודה לדייויד בניוף ודי. בי. ווייס, יוצרי הסדרה, על כך ששינו את חיי בתלונת ״אני לא יכול יותר ללכת ברחוב״. מבין חברי הקאסט המרובים שלו, השחקן בחר להודות לניקולאי קוסטר-ולדאו, המגלם את אחיו-לסדרה ג׳יימי, אותו הוא כינה באופן שגרתי ״אחי מאמא אחרת״ - ויש רק להמתין למעריצים חובבי התיאוריות שינסו לפרשן את המשפט הזה בהקשר הסדרה. השחקן גם הודה לסופר ג׳ורג׳ ר. ר. מרטין על כך ש״יצר את הדבר הארור הזה״.

 

גברת מייזל המופלאה

 

המנצחת הגדולה של עולם הקומדיה הטלוויזיוני היתה ״גברת מייזל המופלאה״ של אמאזון, עם זכייתה כסדרת הקומדיה הטובה ביותר. הדרמה הקומית (שנצחונה בקטגוריית הקומדיה מסמל את עידן הדרמות הקומיות) מתרחשת בבניו יורק של סוף שנות ה-50, ועוקבת אחר עקרת בית יהודיה עם כשרון לסטנד-אפ.

 

יוצרת הסדרה, איימי שרמן-פלדינו, זכתה בפרסי בימוי וכתיבה בסדרה קומית, על הפיילוט המקורי שיצרה. שרמן-פלדינו היתה מוכרת עד היום בעיקר כיוצרת השנונה של ״בנות גילמור״ האגדית. כוכבת הסדרה עתירת-ההייפ, רייצ׳ל ברוסנהאן (״בית הקלפים״ ו״הרשימה השחורה״), לקחה את פרס השחקנית הראשית הטובה ביותר בסדרת קומדיה, ואלכס בורסטין (המדבבת את לויס ב״איש משפחה״) שלצידה זכתה כשחקנית המשנה.

הרצח של ורסצ'ה: סיפור פשע אמריקאי

 

החלק השני בסדרת אנתולוגית הפשע של היוצר הטלוויזיוני הפורה, ראיין מרפי (״ניפ/טאק״, ״גלי״), קיבל גם הוא תשומת לב מכובדת, בתור הזוכה הגדול של קטגורית המיני-סדרה. מרפי בנוסף זכה על בימוי מיני-סדרה, עבור הפרק הראשון והאקסטרה-קאמפי של העונה. לאחר העונה הראשונה והמופתית, ״המדינה נגד או.ג׳יי סימפסון״ - הגיעה ״הרצח של ורסצ׳ה״, שעקבה אחר המאורעות שסבבו את הרצח המתוקשר של מעצב האופנה המפורסם.

 

ברונסנהאן/מייזל המופלאה עלתה שוב לבמה להגיש את פרס השחקן הראשי במיני-סדרה לצידו של לארי דיוויד, הקומיקאי האייקוני ויוצר ״סיינפלד״ ו״תרגיע״ בסגמנט קצרצר ומשעשע. דארן קריס קיבל מהשניים את הפרס, והעניק נאום מרגש ורומנטי, בו הודה להוריו על כך שבניגוד לדמות הרוצח המטורף שגילם בסדרה, השחקן זכה לגדול בבית מלא באהבה, ש״שם דגש על עבודה קשה, חמלה ולא לקחת את עצמך ברצינות מדי״.

 


האמריקאים

 

דרמת הריגול האיכותית של FX, שעוקבת אחר זוג רוסים המתחזים לאמריקאים בוושינגטון של שנות ה-80 והמלחמה הקרה, סוף סוף זכתה למחצית מהכבוד שהרוויחה ביושר במשך שש העונות שלה, עם זכייתו של מת׳יו ריס הנהדר כשחקן הראשי של סדרת דרמה. קארי ראסל, בת זוגו של ריס על המסך ומאחוריו, נשארה עם ידיים ריקות, אך לפחות תזכר בקרב צופי ״האמריקאים״ עבור יכולות המשחק המרהיבות והניואנסיות שלה. הפרס שלה הוא הצטרפותה לקאסט הפרק התשיעי של טרילוגית ״מלחמת הכוכבים״ החדשה.

 

 

via GIPHY

יוצר הסדרה, ג׳ו וויסברג וג׳ואל פילדס זכו בקטגוריית כתיבת סדרת דרמה, עבור פרק הפינאלה המופתי ועוצמתי של הסדרה.

 

 

הכתר

 

״הכתר״ המופלאה זיכתה את קלייר פוי בפרס השחקנית הראשית בסדרת דרמה, על הופעתה הבלתי ייאמנת בתור המלכה אליזבת השניה בסדרת הארמון הבריטי של נטפליקס. מאט סמית׳ וונסה קירבי, שגילמו את בעלה של המלכה, הנסיך פיליפ ואחותה הנסיכה מרגרט, הפסידו במועמדויות שלהם - אך בהחלט ייזכרו עבור הצלחתם המוחצת בגילום צמד הדמויות המרתקות ועושות-הצרות של הסדרה.

 

בנוסף לפוי, סטיבן דלדרי, שידוע בתור במאי הסרטים ״בילי אליוט״ ו״השעות״, זכה על בימוי בסדרת דרמה, עבור הפרק התשיעי ושובר-הלב של העונה השניה, שמתאר במקביל את ההתאקלמות השונה של הנסיך פיליפ בעבר ושל הנסיך צ׳ארלס בהווה-הסדרה בבית ספר פרטי מרוחק. דלדרי לא הגיע לטקס, מה שנתן לקומיקאית העולה, האנה גדסבי (״נאנט״), זמן נוסף להיות מובכת ומשעשעת.

 

 

ווסטוורלד

 

טנדי ניוטון הפנטסטית היתה זו שלקחה את פרס שחקנית המשנה בסדרה דרמה, על תפקידה המורכב כמייב, הרובוטית המתעוררת במערבון המד״ב של HBO.

 

נטפליקס: מראה שחורה, חסרי אלוהים ושבע שניות

 

״USS Callister״ הוא הפרק הראשון, הנוצץ והמהנה של עונתה הרביעית של ״מראה שחורה״ בגלגולה הנטפליקסי, והוא זיכה את כותביו, וויליאם ברידג׳ס וצ׳ארלי ברוקר, יוצר הסדרה הפסימית (ברובה), בפרס הכתיבה במיני-סדרה.

 

ג׳ף דניאלס (״להציל את מארק וואטני״, ״חדר החדשות״) ומריט וויבר (״בירדמן״) לקחו את פרסי שחקני המשנה במיני-סדרה, על תפקידהם ב״חסרי אלוהים״, דרמת המערבון המרהיבה. דניאלס האהוב הודה בנאומו לנטפליקס ״תודה שאתם נותנים לאמנים להיות אמנים״, והמשיך להודות לסוס ששיחק איתו בסדרה, שגרם לו לשבור את פרק כף היד. בעודו מחזיק עם אותה היד שנפצעה את פרס האמי, דניאל הכריז על החלמתה הרשמית.

 

רג׳ינה קינג (״ג׳רי מגווייר״, ״ריי״) זכתה בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר במיני-סדרה, עבור תפקידה ב״שבע שניות״, דרמת הפשע של וינה סאד, יוצרת "The Killing".

 

 

המירוץ לדראג של רו פול

 

התכנית הצבעונים של החיפוש אחר ״כוכבת הדראג הבאה של אמריקה״ זכתה כסדרת הריאליטי הטובה ביותר.

 

 

האוסקר

 

רגע אחד יוצא דופן ואפי ממש התרחש כאשר גלן ווייס, שזכה בפרס על בימוי ספיישל טלוויזיוני בתור במאי טקס האוסקר האחרון, הציע לחברתו נישואין בזמן נאום נצחונו, למרבה הפתעת הקהל. ״את תוהה למה אני לא אוהב לקרוא לך חברה שלי? כי אני רוצה לקרוא לך אישתי״, ווייס אמר, וכמה זה מקסים שאת הרגע הקולנועי-הוליוודי ביותר במהלך האירוע הטלוויזיוני החשוב - יצר במאי האוסקר, הסמל לקולנוע האמריקאי.

 

תגובתה של מכסחת-השדים, לזלי ג׳ונס, על הצעת הנישואין (כי תגובה של לזלי ג׳ונס על כל נושא שווה תשומת לב):

 

 

 

Man that was the best speech ever! #emmys2018 pic.twitter.com/KlXF6tJB66

— Leslie Jones ? (@Lesdoggg) 18 בספטמבר 2018

חגיגת חייה של בטי ווייט

 

בטי ווייט המקסימה בת ה-96 עלתה לבמה לקבל הוקרה על הקריירה העשירה שלה, שהיא גם הארוכה בהיסטורית הטלוויזיה. ״בת הזהב״ נראתה זורחת ומצחיקה כמו תמיד: