בין יורם גלובוס לאהוד מנור: זהבה בן חוזרת לתחנות חייה

רגע לפני שהיא מוציאה אלבום חדש, זמרת הנשמה יוצאת למסע בין שבילי הקריירה שלה ומוכיחה שהיא עדיין אחת הזמרות הכי מרגשות שצמחו כאן. מההצלחה של "טיפת מזל", דרך ההשתתפות בקדם אירוויזיון ועד למופע המשותף עם מרגול. זהבה בן פותחת את הלב בריאיון מיוחד

זהבה בן חקראת אלבום חדש
זהבה בן חקראת אלבום חדש | צילום: יחסי ציבור

1989, השיר הראשון : "טיפת מזל"

בשנת 1989 נחשפנו לראשונה לזהבה בן. הזמרת עם הקול המלנכולי, שהוציאה את השיר "טיפת מזל" וזכתה להצלחה מטאורית. בימים של ערוץ אחד, תחנות רדיו יחידות וקהל ענק שצמא לקול חדש, זהבה הייתה הדבר האולטימטיבי -  עם סיפור חיים מרגש, ושיר מרגש לא פחות, היא פרצה ונשארה חלק מתרבות המוזיקה בישראל.

"נסעתי לטורקיה לטיול וקניתי כל מיני קלטות. שמעתי באחד מהם את 'דיל יארש', שיר שהוא קלאסיקה טורקית ונורא אהבתי את הלחן", נזכרת הזמרת. "כשהציגו בפני את המילים, פחדתי שהן כבדות מדי וסירבתי להקליט אותו. בסופו של דבר שוכנעתי, ואני לא מצטערת על זה לרגע".

 

1990, שוב "טיפת מזל" - הפעם האלבום

שנה אחרי הלהיט הראשון שלה, כשהיא כבר נישאת על גלי ההצלחה, הוציאה בן את האלבום הראשון שלה שנקרא "טיפת מזל".  בן, כבשה את המצעדים ברדיו והפכה לזמרת הכי מצליחה בז'אנר הים תיכוני! נקבעו לה הופעות לחודשים מראש והעתיד נראה מבטיח.

 

"עבדנו על האלבום הזה זמן קצר והוא הפך להיות הצלחה גדולה", מספרת בן. "כל השירים היו לחנים טורקיים ומרוקאים, וזו הסיבה שהעבודה עליו הייתה קצרה יחסית".

 

1992, "טיפת מזל" הופך לסרט

הסרט שיצא בשנת 1992 הכניס את זהבה בן גם לפריים של מסך הטלוויזיה. הוא צולם במרוקו, פריז, ועתלית והיא שיחקה בו את  ויוי - ביתו של ז'וזו', ששיחק זאב רווח. התסריט די היה מקביל לסיפור חייה  והסרט זכה להצלחה גדולה. בעקבותיו קיבלה בן  הזמנות להופעות בחו"ל.

 

"ליורם גלובוס היה שליח שאהב לשמוע אותי. קרה המקרה ויום אחד יורם גלובוס ירד כדי לקחת שליחות, הוא שמע את הקלטת במקרה, והתרשם", משחזרת הזמרת. "הוא ביקש שנקבע פגישה ואני אמרתי להם מיד שאני לא שחקנית. למרות שאת, זאב רווח עשה לי אודישן וקיבלתי את התפקיד".

 

 

 

1992, ההשתתפות בקדם אירוויזיון

אחרי שהפכה לכוכבת ואפילו השתתפה בסרט, התחנה הבאה הייתה לייצג את העם היהודי מעבר לים!  האם זה הצליח? זהבה השתתפה בתחרות קדם האירוויזיון בארץ וביצעה על הבמה את "דף חדש" יחד עם אחותה, אתי. למרות השמלות, הנוצצים והפאייטים, השתיים דורגו במקום נמוך ולא זכו בזכות לייצג את ישראל.

 

"את 'דף חדש' כתב לי אהוד מנור ולקחתי את המקום האחרון", חוזרת זהבה לאותם ימים. "אני לא אוהבת תחרויות ואם היית שואל אותי היום, לא הייתי הולכת לזה שוב. ההשתתפות  באירוויזיון זה לא משהו שאני רוצה".

 

1996, משתמשת בקול הזמיר לטובת מפלגת מרצ

בשנת 1996 זהבה בן חברה לזמרת דנה ברגר, והשתיים ביצעו את שיר קמפיין הבחירות של מפלגת מרצ. הרבה גבות הורמו בזמנו  כשהידיעה פורסמה, אבל למרות השיוך הפוליטי הכפוי, מעריציה של בן נשארו איתה לאורך כל הדרך. ומה לבן יש לומר על כך היום? "אני לא רוצה לדבר על זה. זה היה וזהו".

 

 

 

1998, אמא במשרה מלאה

בשנת 1997 נישאה הזמרת לבחיר ליבה ואחרי שנה היא יולדת את בן - בנה היחיד. זהבה מתאימה את עצמה למצב החדש והופכת לאמא בכל לקי גופה. אחרי כמה שנים, היא אפילו תצטלם עם בן ותספר כמה האימהות עשתה לה טוב, ואז גם תחגוג לו אירוע בר מצווה גרנדיוזי ומתוקשר.

 

"לפני שילדתי את בן הייתי נורא ביישנית וסגורה. הוא שינה אותי. העובדה שאתה אחראי על מישהו נוסף הפכה אותי  לפחות לבחורה עצמאית ומלאת ביטחון. מי שאומר לך שהחוויה הזו לא משנה משקר", חושפת זהבה.

 

זהבה בן והבן
זהבה בן והבן | צילום: ברק פכטר, יח"צ

2003, אלבום קאברים לשירים ישראלים

אחרי ששחררה חומרים מקוריים רבים, זהבה מציגה את האלבום "בית אבי" - אלבום שכולו גרסאות כיסוי ללהיטים עבריים ישנים. בין השירים ניתן למצוא את זמר שלוש התשובות של רבקה זהר ועוד. האלבום נחשב להצלחה גדולה ובשלב מסוים הוא גם הופץ בחו"ל.

 

"רציתי לעשות קאברים לרבקה זהר מתוך אהבה לשירים שלה, ועל הדרך ליקטתי עוד כמה שירים עבריים שמאוד רציתי להקליט. באופן אישי אני מאוד אוהבת את האלבום הזה", מספרת בן.

 

 

 

2013, מופע משותף עם מרגול

בשנה האחרונה היא שוב על הבמות, וזה קורה במופע משותף עם מרגלית צנעני. השתיים מבצעות ביחד ולחוד את מיטב הלהיטים שלהן, והמופע זוכה להצלחה גדולה.

 

"מדובר במופע מדהים, אני מרגישה מעולה על הבמה, שתינו נטולות אגו והחיבור הוא מצוין. לקחנו את השירים הכי טובים ועשינו מזה מופע אחד שלם", מתגאה זהבה.

 

 

מרגלית צנעני וזהבה בן
מרגלית צנעני וזהבה בן | צילום: ליאור פנקסון, יח"צ

2014, "חלמתי אותך" - סינגל חדש לקראת אלבום חדש

על האלבום החדש שלה עבדה זהבה בן במשך שלוש השנים האחרונות. "חלמתי אותך" -  הסינגל הראשון מתוך האלבום,  מביא לידי ביטוי את האיכויות הווקאליות המצמררות והמרגשות של זהבה לצד הרמוניות מוזיקליות וכלי מיתר שנותנים לשיר נוכחות שאי אפשר להישאר אדישים אליה.

 

"אני עובדת על אלבום חדש, והשיר הזה הוא סנונית ראשונה מתוכו. היום אני בוחרת שירים בפינצטה, וכששמעתי אותו התחברתי אליו מיד", מתרגשת זהבה.