לינה מחול בריאיון חושפני: "היו לי חששות להוציא את הסינגל בגלל 'צוק איתן'"

חן ליברמן התלוותה לזמרת הערבייה והצליחה ללכוד את הרגעים שהופכים את מחול לזמרת כריזמטית, בחורה דעתנית ואישה בעלת חוש היגיון מפותח. "אני מפחדת להיסחף לתרבות התל אביבית", מסבירה מחול שמתייחסת גם למעמד זמרים ערבים בישראל: "זמרים ישראלים ששרים בערבים נכנסים לפלייליסט אך זמרים ערבים לא"

לינה מחול
לינה מחול | צילום: צילום מסך -

לינה מחול עשתה היסטוריה. אחרי שהייתה למועמדת הערבייה היחידה שמנצחת בתוכנית ריאליטי בישראל, הפכה לאחרונה הזמרת לבת המגזר הראשונה שהצליחה להכניס שיר בערבית לפלייליסט של גלגלצ".

אם חשבתם שההישגים האלה יוציאו ממחול את העוקץ, את הדעה הצלולה ואת הביקורתיות על מה שקורה במדינת ישראל, אז טעיתם. בריאיון עם חן ליברמן מתייחסת הזמרת למעמדם של זמרים ערביים בישראל ואף להשפעה של אירועים קיצוניים כמו "צוק איתן" על חייה.

 

כתבות נוספות שאולי יעניינו אתכם:

סעו לאט: 10 שירים ליום סגריר

האם הגיע סוף עידן ה-MTV?

 

"לא הגיוני שזמרים כמו דודו טסה ועידן רייכל מוציאים שירים בערבית ונכנסים לפלייליסט, אבל אם זמרת ערבייה לא נכנסת", קובעת מחול (שלאחרונה דווקא נכנסה לפליילייסט של גלגלצ), מיד אחרי שהיא מבהירה שהיא לא בחרה להיות נציגה של ציבור כלשהו. "רציתי לייצג את עצמי אך עם הזמן הבנתי שכשאני מייצגת את עצמי אז אני מביאה גם את המקום שממנו באתי", היא מסבירה ותוהה לגבי הסיבה לריאיון עמה - האם הגיעו לראיין אותה כי היא ערבייה או בגלל שהוציאה סינגל בכורה?".

"אמרו לי שזה סיכון לעשות שיר ערבי בישראל, אז אמרתי שאם כך אז מסוכן להיות ערבי בישראל", אומרת מחול. "היו לי חששות להוציא את הסינגל בגלל 'צוק איתן' ולכן זה נדחה בכמה חודשים עד שהמצב נרגע", היא חושפת בצורה ברורה ונחרצת.

כמו שהבנתם, מחול מודעת למגבלות הקיימות והיא לא מתביישת להודות בכך. "הציפיות שלי די נמוכות כי אני ריאליסטית", היא מצהירה ולקראת סיום היא מתייחסת גם לבחירה לגור בעכו: "מפחדת להיסחף לתרבות התל אביבית. לא רוצה להופיע במדורי הרכילות אלא לעשות מוזיקה".