גידי גוב מיואש: "המדינה הזו הזויה, אנשים מוטרפים לגמרי"

בגיל 66, גידי גוב הוא עדיין סמל ועובד ויוצר - אבל המדינה, לדבריו, בורחת ממנו. "מירי רגב עכשיו. מה הביא את העם לקבל את המהלך חסר התרבות שאופף אותנו?"

גידי גוב בראיון לחדשות 10
גידי גוב בראיון לחדשות 10 | צילום: חדשות 10

על גידי גוב כותבים ברכילות גם בגיל 66. לא רק בגלל המוסיקה. הקסם ה"גידי גובי" עובד עם הטישירט והג'ינס הנצחי - בזכות הכנות הזאת, הכובשת.

 

תחנת הבית החדשה של גידי היא 102 FM. פעם בשבוע הוא משדר עם אנשי רדיו, פחות או יותר בגיל של הילדים שלו, שעדיין לא מאמינים שזה קרה להם.

 

באולפן שומעים רולינג סטונז בווליום מטורף ברמקולים, אבל כשהשיר נגמר, גידי והחברים משדרים לכם בסגנון "סוף שבוע רגוע". כולל שיחה על הא ועל דה עם מכר ותיק, מוני מושונוב.

הסולן הרזה והכריזמטי שבלט בלהקת הנח"ל והעז בדיזינגוף 99, אוטוטו 50 שנה עמוק בלב קונצנזוס. גידי גוב אולי אף פעם לא נראה מתאמץ, אבל בעצם הוא לא עצר לנוח לרגע: בדרך כלל הוא בפריים טיים, וגם אם לא, כבר שמונה שנים ברצף שאי אפשר לפספס אותו בהפסקת הפרסומות.

 

חמש דקות נסיעה מהרדיו, גם בחדר החזרות שלו בצפון העיר, גידי עמוק בזוגיות. בעוד שבוע בדיוק במוזיאון תל אביב גוב יופיע בפעם הראשונה עם שירי האלבום האחרון שלו "אם היינו" שיצא בשנה שעברה, ויהודית רביץ היא העורכת המוסיקלית של הערב החד פעמי.

 

"כשעשינו את האלבום זה לא היה מודע, 'ענת מתה אוי נעשה תקליט לזכרה', אבל אחרי שיצא חשבתי חבל שלא כתבתי בקטן על העטיפה... מציאות רבודה חדשה מצטרפת אליך למוח כל חייך כל הזמן, אתה נוסע, אתה אוכל, אתה רואה משחקי הכס.. היא לא היתה מסתכלת על זה דקה. את חיה, פתאום מישהו חסר, כל הבלאנס משתנה. יש לי את זה מגיל צעיר, אבא של ימת בגיל 7. בונה בניין - פאק".

לגידי גוב יש הרבה מחשבות שמטרידות אותו. מי ייקח את אוסף ספרי המדע הבדיוני שלו, למשל. ולמי שאומר שהוא סמל של דור, לגוב יש תשובה עגומה: "מה פתאום. אין השפעה של אף אומן על שום דבר. לא ג'ון לנון ולא ג'ון באאז, לא דילן, זה סתם. גידי: זה משמח אנשים. וזה מה שאני יודע לעשות. שירים עושים לאנשים טוב. אין מהות".

פעם החוכמה של הבודהה גוב היתה הנרגנות הבסיסית. ברור מאד שב-2016, הדעות של גוב לא השתנו, אבל הטון אחר. "זה כל כך הזוי, ש... מה, אני אגיד את זה? מירי רגב זה עכשיו, מה הביא את העם הזה לקבל את המהלך החסר תרבות שאופף אותנו. עם ישראל, עמי, אנחנו מוטרפים, לא נורמליים. אנשים לא נורמליים".