גם מוריסי בדרך

מעריצי הסמית'ס היכונו: מוריסי בדרך אלינו, והוא יגיע בקיץ להופעה אחת בתל אביב

עוד אמן בינלאומי יגיע אלינו בקיץ הקרוב. הפעם מדובר במוריסי, סולן הסמית'ס לשעבר, שיבוא להופעה אחת בישראל, שתיערך ב-29 ליולי. החדשות העוד יותר טובות הן שהמופע יכלל שירים מכל תקופותיו של מוריסי ולא רק מקריירת הסולו שלו.

בימים אלה עובד מוריסי על אלבום חדש, שיצא בתחילת השנה הבאה. אלינו הוא יגיע במסגרת סיבוב ההופעות The Morrissey Greatest Hits Tour, איתו יופיע בקיץ הקרוב גם בפסטיבלים הגדולים באירופה.

סטיבן פטריק מוריסי נולד ב-22 במאי 1959 במנצ'סטר שבאנגליה. את הקריירה המוסיקלית שלו החל עם סיום לימודיו. באותה תקופה פרסם ספר בשם "ג'יימס דין לא מת" ומגזין מעריצים עבור להקת "הניו יורק דולס".

כשהחל להתפרסם עם "הסמית'ס", אימץ מוריסי את שם משפחתו כשם הבמה שלו. הוא עטה זהות מינית מעורפלת, והשתעשע בשיריו בקומפוזיציות ליריות מתוחכמות ומילים ביקורתיות ושנונות. הלהקה, שזכתה להצלחה בהרחבי העולם, נחשבת בעיני רבים לאחת הלהקות המשפיעות ביותר בתקופת הפוסט-פאנק של האייטיז.

ויש לו גם מסר אלינו - הקליקו

ב-1987 התפרקה הלהקה בעקבות מחלוקת בין מוריסי לגיטריסט ג'וני מר. לפני כן עוד הספיקו להוציא את כמה מאלבומיהם הנחשבים ביותר שביניהם Meat Is Murder", "Strangeways, Here We Come" ו-"The Queen Is Dead".

אחרי התפרקות הסמית'ס, מוריסי המשיך להוציא אלבומי סולו, בהם "Vauxhall and I", "Viva Hate", ""Bona Drag, "Kill Uncle" ו-"Your Arsenal". האחרון הופק על ידי מיק רונסון, הגיטריסט המיתולוגי של דייוויד בואי, וזכה במועמדות לפרס הגראמי בקטגורית האלבום האלטרנטיבי הטוב ביותר.

גם דייוויד בואי עצמו היה מעריץ של מוריסי, ואף הקליט גרסת כיסוי לשיר "I Know It’s Gonna Happen Someday". ב-1995 הציע בואי למוריסי להצטרף אליו לסיבוב הופעות. מוריסי נענה, אך בשלב מוקדם של סיבוב ההופעות השתעמם ועזב.

בסוף הניינטיז עזב מוריסי את ביתו שבבריטניה ועקר ללוס אנג'לס. ביוני 2003 הכריזה חברת התקליטים סנקצ'וארי על עסקה עם מוריסי. הוא קיבל את לייבל הרגאיי לשעבר "אטאק רקורדס" כפלטפורמה להקלטת חומרים חדשים והחתמת אמנים חדשים. האלבום הבא שלו, "You Are The Quarry", יצא ב- 2004. האלבום היה למצליח ביותר מאלבומי הסולו שלו, ומכר מעל מיליון עותקים. ב-2006 עבר מוריסי להתגורר ברומא שבאיטליה, שם הוציא את האלבום "Ringleader Of The Tormentors".

ב-20 שנות פעילותו כסולן, בין השנים 1988-2008, הוציא מוריסי רק שמונה אלבומי אולפן, לעומת עשרה אלבומי אוסף והופעות חיות. ב-11 בפברואר 2008 יצא אלבום האוסף האחרון של מוריסי, "Greatest Hits". בחוברת האוסף המצורפת לדיסק מופיע תצלום עירום של מוריסי, כשעל ישבנו רשום "Your Arse An' All" - מחווה עצמית לצילום העטיפה חשופת החזה של האלבום "Your Arsenal".