שופט, אתה שיכור

אם הייתם נקלעים למשחק בבלארוס בין ויטבסק לנפטאן, לא הייתם מעדיפים לשתות משהו מאשר לצפות בו? זה מה שעבר בראש לסרגיי שמוליק, רק שהוא היה השופט של המשחק

כשאומרים "תצוגת שיפוט מבישה", מתכוונים בדרך כלל לשופט שקיבל החלטות לא נכונות שפגעו במהלך המשחק, אבל מה שאירע בסוף השבוע האחרון באצטדיון של ויטבסק שבבלארוס עולה על כל דמיון.

השופט הבינלאומי סרגיי שמוליק, בן 43, הנחשב לשופט מוערך ואף זכה בעונה שעברה בתואר "שופט העונה" בארצו, חזרמחדר ההלבשה במחצית המשחק בין קבוצת ויטבסק המקומית ליריבתה נפטאן בשבת כשהוא שיכור לגמרי. בתמונות מהמשחק נראה שמוליק כשהוא בקושי זז ולא מגיב לאירועים במגרש, אך הוא הורד מכר הדשא רק בסיום המשחק, אחרי שהתלונן על כאבי גב.

"במחצית השנייה הוא בקושי זז על המגרש", סיפר אחד הנוכחים באצטדיון ל"דיילי מייל" הבריטי. "בסוף המשחק זה כבר היה ברור לכולם – השופט היה שיכור". מאמן נבחרת בלארוס, הגרמני ברנרד שטנגה, היה בהלם מהתנהגות השופט המקומי ואמר: "מעולם לא ראיתי שופט שיכור קודם לכן. זה לא נתפס אצלי".

בבדיקה בבית חולים, שעבר שמוליק אחרי המשחק, התברר כי אחוז האלכוהול בדמו היה גבוה במיוחד והוא הושעה מכל פעילות עד שיעמוד בפני ועדת משמעת. מהתאחדות הכדורגל של בלארוס נמסר: "לא נוכל להגיב עד שנסיים לחקור את מה שקרה בויטבסק. נכון לעכשיו השופט שמוליק הושעה מתפקידו".