ממציל בבריכה לסינדרלה בהתקפה של ויילס: הכירו את קייפר מור

כשויילס עלתה לכר הדשא בבאקו נגד שוויץ, הרבה אנשים לא ידעו מי זה החלוץ האלמוני שעלה בהרכב. כעת, אחרי שהוא הבקיע את השער החמישי שלו בנבחרת והראשון של הוולשים ביורו, הגיע הזמן לעשות לכם היכרות עם קייפר מור, המציל לשעבר שהפך למושיע של נבחרת ויילס וינסה לנצח הערב את הטורקים | ויילס - טורקיה, הערב (19:00) ברשת 13

זמן צפייה: 00:17

רבים מהילדים בעולם מסיימים את דרכם בעולם הכדורגל כשאין להם יותר מסגרת ללכת אליה. כך גם היה עם קייפר מור, החלוץ פותח של נבחרת ויילס. בגיל 12, מועדון הילדות שלו, טורקוואי יונייטד, סגר את שערי האקדמיה שלו ומור נאלץ למצוא מסגרת אחרת. הוא הגיע לטורבו סיטי, שקבוצת הבוגרים שלה שיחקה בליגה השישית באנגליה.

הוא תמיד חלם להיות כדורגלן, אך ידע שבליגות הנמוכות קשה להתפרנס מזה, אז הוא עבד בתור מציל בבריכה ובחופים. אחרי עונה בה הרשים עם 20 שערים ב-35 משחקים, יאוביל טאון מליגת המשנה צירפה אותו לשירותיה. הוא "נאלץ" לנטוש את העבודה כמציל ולהתרכז לראשונה בחייו בכדורגל.

השותף של קייפר בסכנה: האם גארת' בייל יפרוש?

עד 2017 הוא נע בין הליגות השונות, כשמדי פעם שיחק בצ'מפיונשיפ ומדי פעם בליגה החמישית ואף שיחק בנבחרת אנגליה הלא מקצוענית משחק אחד, עד שמצא בית בברנסלי. הוא הפך לשחקן הרכב משמעותי והיה אחת הסיבות המרכזיות לחזרה שלה לליגה השנייה. שם התחילו קולות על הרקע הוולשי שלו.

"לא הצלחנו למצוא את תעודת הלידה של סבי", אמר בראיון ל-BBC לפני כשנה וחצי, "חיפשנו במשך שנה, כל המשפחה הייתה מעורבת. הצלחנו למצוא העתק אבל זה לא היה מספיק ומילאנו הרבה ניירת, אך בסוף הצלחנו". כל המסע הזה השתלם בסופו של דבר – כבר היו גישושים מצד ויילס לזמן אותו לסגל, אבל חצי שנה אחרי שקיבל את התעודת זהות הוולשית, הגיע הזימון ממאמן ויילס דאז, אגדת הכדורגל ראיין גיגס.

ריאן גיגס - נתן הזדמנות לחלוץ האלמוני

אחרי הופעת בכורה נגד בלארוס, מור כבש את שער היתרון נגד סלובקיה במוקדמות יורו 2020. שני משחקים אחר כך, הוא הוסיף עוד שער נגד אזרבייג'אן. מאז הוא כבר הפך לחבר קבע בסגל הוולשי ולשחקן שכל חברי הנבחרת סומכים עליו בהתקפה. מבין כל השחקנים שזומנו ליורו הקרוב, הוא ממוקם היום במקום השלישי ברשימת כובשי השערים, אחרי הכוכבים הגדולים גארת' ביל וארון ראמזי.

במשחקים הבאים שלה ביורו, ויילס תפגוש את טורקיה ואיטליה. שתי הקבוצות ידועות בהגנה החזקה שלהן, כשהטורקים ספגו 3 שערים סך הכל במוקדמות והאיטלקים לא ספגו 9 משחקים ברציפות. אם הם יקלעו לפיגור, כמו שהיה מול שוויץ, תהיו בטוחים שקייפר מור יציל אותם. הוא כבר יודע את העבודה