הערב ברבע גמר היורו: אנגליה פוגשת את אוקראינה במשחק שאף אחד לא ציפה לו

המפגש שינעל את רבע גמר יורו 2020 יפגיש שתי קבוצות מנוגדות באופיין שרשמו היסטוריה פרטית עצם ההעפלה לשלב הבא, וירשמו היסטוריה עוד יותר גדולה אם ינצחו גם את המשחק ויעפילו לחצי הגמר. מי תשלים את תמונת העולות?

זמן צפייה: 00:37

לפני כמעט עשור, מאור ואסי כהן הקימו להקה בארץ נהדרת שנקראה "להקת אפליקציה". אחד הלהיטים היותר גדולים שלהם הוא שיר שמדבר על שני דברים לגיטימיים שפשוט לא הולכים ביחד. אז כמו חברים וכסף, מרתון וג'חנון, וקבב ונוטלה, גם בשבת (22:00, ספורט 1) ברומא נראה שתי קבוצות שפשוט יש חלק אלמנטרי במשחק הכדורגל שהרבה יותר קשה להן להתמודד איתו.

השארו מעודכנים: לוח המשחקים והשידורים המלא של יורו 2020

מצד אחד, יש לנו את אנגליה של גארת' סאות'גייט. הבלם לשעבר, שהשיג את הנקמה הפרטית שלו בגרמניה בשמינית הגמר, נוקט בכדורגל יחסית מפוזר התקפית, עם הרבה תרגילים שנלקחו לאו דווקא מעולם הכדורגל (כמו תרגילי הוצאות החוץ), אך עם משמעת הגנתית שעבדה בצורה כמעט מושלמת עד כה, כאשר למעט טעות או שתיים במשחק, אי אפשר לעבור את החומה הבריטית, ויעידו על כך 4 שערים נקיים מתוך ארבעה משחקים עד כה. החלק ההתקפי לעומת זאת, עדיין לוקה בחסר. אמנם האנגלים כבשו 2 שערים מול גרמניה, אך זאת בדיוק הכמות שראחים סטרלינג כבש בכל שלב הבתים, והוא היה היחיד שהצליח לשים את הכדור ברשת.

סטרלינג - העוגן בהתקפת אנגליה | צילום: רויטרס

מהצד השני, יש לנו את אוקראינה של אנדריי שבצ'נקו. החלוץ לשעבר, שהיה הראשון לכבוש שער לזכות האוקראינים בתולדות היורו, נוקט בכדורגל יותר התקפי ומרבה להעלות להתקפה את המגנים היצירתיים שלו, בראשותו של אולכסנדר זיצ'נקו. בשלב הבתים הם איימו 16 פעמים למסגרת, הכי הרבה מבין כל הקבוצות, אך החלק ההגנתי לוקה בחסר, ויעידו על כך 0 שערים נקיים מתוך ארבעת המשחקים ששוחקו עד כה, וגם כמו בכל משחקיה לאורך תולדות היורו (עלתה לראשונה ב-2012). אם נחזור חזרה לחלק האהוב על "שבה", בולטים בו שני שחקנים משמעותיים, אנדריי ירמולנקו הכישרוני ורומן יארמצ'וק שחווה פריצה משמעותית עד כה עם 2 שערים ויכולת גבוהה.

אם נלך על ההיסטוריה בין הנבחרות, שהחלה רק לפני 21 שנה אחרי פירוק ברית המועצות, נראה יתרון מובהק לצד האנגלי – מתוך 8 משחקים, רק פעם אחת האנגלים ירדו עם הפסד ורק פעמיים הם לא כבשו שער אחד, לעומת האוקראינים שלא כבשו בחמישה מפגשים, כאשר המשחק האחרון נגמר בתיקו 0-0 במוקדמות מונדיאל 2014.

נבחרת שלושת האריות תגיע מעודדת מאוד למשחק הקרוב. אמנם זאת תהיה הפעם הראשונה שהיא תשחק מחוץ לוומבלי, אך נכון לכתיבת שורות אלו, זאת גם תהיה הפעם האחרונה שזה יקרה גם אם היא תעפיל לחצי הגמר, שכן כל שאר המשחקים ייערכו באצטדיון הביתי בלונדון. אחרי ההעפלה הראשונה בתולדותיה ביורו לשלב הבא בלי צורך בהארכה או פנדלים, האנגלים צפויים לערוך לפחות שינוי אחד בהרכב, כאשר ג'ק גריליש צפוי לפתוח במקום בוקאיו סאקה הצעיר. הקשר האחורי המצטיין של האנגלים, דלקן רייס, נפצע במשחק הקודם, אך צפוי להיות כשיר לרבע הגמר ולעמוד לרשותו של סאות'גייט.

עוד בנושא:

לונדון מחכה לכם: המלצות לעיר שחוזרת לשגרת תיירות >>

אח שמת בילדותו ואחות עם שיתוק מוחין | סיפורו המטלטל של גריליש >>

עקב התפרצות קורונה במשחקי היורו בלונדון: אלפים נדבקו בנגיף >>

הצהובים-כחולים, להם זאת הופעה ראשונה בשלב רבע הגמר של טורניר גדול, יגיעו טיפה סחוטים אחרי ההארכה המתישה נגד שבדיה, ממנה עלו רק בזכות שער של ארטם דובביק המחליף בדקה ה-121. מי שייעדר בוודאות מהמשחק הוא ארטם בסדין, ששיחק 9 דקות בשלישי עד שתוקל בברוטליות ונפצע בצורה קשה. מלבדו, לאוקראינים אין חיסורים משמעותיים לקראת קרב החשוב בתולדותיה, כאשר שבצ'נקו ימשיך בשיטת שלושת הבלמים כדי להיזהר כמה שיותר מכל הכישרון ההתקפי של האנגלים, בתקווה שהוא לא יבוא לידי ביטוי גם הפעם.

האוקראינים ירצו להפתיע את כולם שוב | צילום: רויטרס

הרכב משוער אנגליה: ג'ורדן פיקפורד; קייל ווקר, הארי מגווייר, ג'ון סטונס; קיירן טריפייר, דקלן רייס, קלווין פיליפס, לוק שואו; ג'ק גריליש, הארי קיין, ראחים סטרלינג.

הרכב משוער אוקראינה: גאורגי בוצ'אן; איליה זבארני, סרגיי קריבצוב, מיקולה מטוויינקו; אולכסנדר קראבייב, סרגיי סידורצ'וק, טאראס סטפננקו, מיקולה שאפארנקו, אולכסנדר זיצ'נקו; אנדריי ירמולנקו, רומן יארמצ'וק.