דויד וייה: "מרוצים מהעלייה, עכשיו אנחנו רוצים יותר"

הספרדים חוגגים את העלייה ההיסטורית של הנבחרת לגמר המונדיאל. צ'אבי אלונסו: "אנחנו צעד אחד מנגיעה בתהילה". המלכה סופיה ירדה לחדרי ההלבשה לברך את השחקנים

וייה וטורס חוגגים שער מול הונדורס
וייה וטורס חוגגים שער מול הונדורס | צילום: אימג'בנק/GettyImages

היסטוריה בדרבן: ספרד עלתה לגמר גביע העולם לראשונה ב-80 שנות הטורניר, וביום ראשון ב-21:30 תתמודד אלופת אירופה על התואר הגדול מכולם מול הולנד המפתיעה. כך או כך, תהיה לנו מחזיקה חדשה לראשונה מאז הזכיה של צרפת ב-1998.

הנבחרת של ויסנטה דל בוסקה גברה 0:1 על גרמניה בשיחזור גמר היורו האחרון, הפעם משער בנגיחה של קרלס פויול בדקה ה-73. למעשה, בטורניר הנוכחי רק שחקנים של ברצלונה כבשו עבור אלופת אירופה (וייה, אינייסטה ופויול). כצפוי, הטירוף בין חברי המשלחת התפרץ בסיום.

 

"אנחנו רחוקים רק צעד מנגיעה בתהילה", אמר צ'אבי אלונסו, שהציג יכולת טובה וסיכן את מנואל נוייר במספר בעיטות מרחוק. "הצגנו משחק מאוד בוגר, וזה עוד בפעם הראשונה ששיחקנו בחצי הגמר".

 

"אנחנו מאוד מרוצים, זה היה המשחק הכי טוב שלנו עד עכשיו בטורניר", אמר דויד וייה בסיום. "אנחנו באים לעשות היסטוריה. כל אחד מ-23 השחקנים שיש לנו עולה למגרש ועושה את העבודה, היום זה היה פדרו. אנחנו עובדים קשה מאז שזכינו באליפות אירופה. אנחנו מאוד מרוצים מהעליה לגמר, זאת הייתה המטרה שלנו, אבל עכשיו אנחנו רוצים גם לנצח".

 

 

"זה היה בלתי ייאמן, עשינו משחק ענק", אמר המאמן דל בוסקה. "עדיין מחכה לנו עוד משחק. אנחנו צריכים להרגיש טוב עם הכדור ונקווה שנוכל להסתדר בגמר. נבחרת הולנד הזאת מייצגת היטב את ערכי הכדורגל ההולנדי והולך להיות קשה מאוד מולה".

 

"נתנו משחק גדול", קבע צ'אבי הרננדס, שהרים את כדור הקרן שפויול נגח פנימה. "היה לנו קשה להיכנס לרחבה, אבל הגענו להזדמנויות. שלטנו למרות ההגנה הטובה שלהם. יש לנו הרבה בטחון לקראת הגמר".

 

איקר קסיאס, קפטן הנבחרת ושוער ריאל מדריד, הפך לשוער הספרדי ששמר על רשת נקיה הכי הרבה דקות (313). השיא הקודם הושג בברזיל 1950 ועמד על 282 דקות.