פיליפ לאם: "רצינו לעשות היסטוריה ושוב נכשלנו"

הגרמנים השבורים לא חיפשו תירוצים ולקחו אחריות על המשחק החלש שהפגינו. המאמן לאב: "זו לא הנבחרת שניצחה את אנגליה וארגנטינה", ולא שכח גם לפרגן: "אין לי ספק שספרד תזכה"

לאהם עצוב אחרי החצי גמר
לאהם עצוב אחרי החצי גמר | צילום: אימג'בנק/GettyImages

לא ייאמן. 1:4 על אנגליה, 0:4 מעליב מול ארגנטינה ומה בסוף? נבחרת גרמניה הוכיחה שוב שהיא הלוזרית הגדולה של העשור. פעמיים בחצי גמר המונדיאל (2006,2010), פעם אחת בגמר (2002), גמר יורו לפני שנתיים (מול אותה ספרד) ותארים? נאדה.

"זה היה קשה הלילה", אמר פיליפ לאם, "ידענו שספרד פייבוריטית לזכייה בגביע וראינו את כמה היא חזקה. לא העזנו מספיק. רצינו לעשות היסטוריה למען גרמניה ושוב נכשלנו", סיכם הקפטן של הנבחרת שלא זכתה בטורניר גדול מאז יורו 1996.

 

המאמן יואכים לאב פירגן ליריבה למרות האכזבה המרה: "אין לי ספק שהם יזכו במונדיאל הזה. ספרד כיום היא הנבחרת הטובה בעולם ויכולה לנצח כל יריבה שתעמוד מולה. מדובר בחבורה של בחורים שמכירים מצוין אחד את השני וראינו את זה על המגרש. הם הניעו את הכדור כל כך טוב שפשוט לא עמדנו בקצב שלו. היה לנו טורניר נהדר, אך במשחק המכריע לא היינו במיטבנו".

 

המאמן התייחס לגרמניה שהייתה על המגרש בחצי הגמר: "זו לא הייתה הנבחרת שהביסה את אנגליה וארגנטינה. כעת אנסה לעודד את השחקנים ולהרים אותם מהרצפה. אחרי הכל, נשאר לנו לשחק על המקום השלישי".

"אכזבה גדולה עבורנו. לנצח את אנגליה וארגנטינה רק כדי לעוף בחצי הגמר זה מתסכל", אמר השוער מנואל נוייר, "יכולנו לזכות בגביע, אבל זה הכדורגל. כעת נתמודד עם אורוגוואי על להמקום השלישי וננסה לחזור עם קצת כבוד הביתה. לא הגענו למצבים כי לא היינו נועזים מספיק כמו במשחקים הקודמים, אבל חייבים להביט קדימה".

 

כמו מאמנו, גם השוער משוכנע שספרד פשוט טובה יותר מגרמניה: "היא לא השאירה לנו מקום להניע את הכדור, הגיעו להמון הזדמנויות וניצחו בצדק. אני מאחל להם שיצליחו בגמר".