ואן מרוויק: "הגמר מול ספרד זה הרגע הכי חשוב בחיי"

מאמן הולנד בטוח בקבוצתו לקראת הגמר: "ניצחנו את כל המשחקים עד עכשיו והכדורגל שלנו ברמה גבוהה". שחקן העבר קלרנס סיידורף נשמע פחות אופטימי: "הולנד לא ראויה למעמד, הספרדים פייבוריטים ברורים"

מאמן נבחרת הולנד
מאמן נבחרת הולנד | צילום: אימג'בנק/GettyImages

בהולנד כבר יודעים: ביום ראשון הקרוב יעלו שחקני האורנג' לגמר מונדיאל שלישי בהיסטוריה של המדינה. מי שתתייצב מולה תהיה אלופת אירופה, נבחרת ספרד שביטלה את גרמניה כדי להגיע למעמד בפעם הראשונה אי פעם. שתיהן מעולם לא זכו, מה שיעשה את הקרב חשוב אפילו יותר.

המאמן ההולנדי, ברט ואן מרוויק, אופטימי לגבי הסיכויים לחזור לאמסטרדם עם הגביע: "אנחנו עם שישה ניצחונות משישה משחקים והכדורגל שלנו ברמה גבוהה. ספרד בגמר? זה יהיה הרגע החשוב בחיי".

 

אם חשבתם שרק בספרד מאוכזבים מיכולתו של החלוץ פרננדו טורס, בהולנד קיימת את אותה הבירקורת לגבי יכולתו של רובין ואן פרסי, שכבש עד כה שער אחד במשחק מול קמרון בשלב הבתים. המאמן גיבה את שחקן ארסנל: "אני מאמין בו, הוא טוב באימונים ומשתפר ככל שאנו מתקדמים לשלבים הגבוהים. אין לי ספק שהוא מכין הפתעה לספרד".

 

ומה אומר ואן פרסי? ספרד לא מעניינת את חלוץ ארסנל. להצליח איפה שיוהאן קרויף נכשל חשוב לו יותר: "אנחנו מתחרים כעת בדור הזהב מ-1974 ו-1978. היו שם שחקנים אדירים שהערצתי כל חיי. כעת אני נמצא במצב שיכולים לזכור אותנו כטובים ביותר. אני מקווה שנצליח להגשים את המטרה וניחשב לעד כטובים יותר מהשחקנים של שנות ה-70".

 

 

מי שלוקח את הגמר מול ספרד ברגשות מעורבים הוא ואן דר וארט. אמו של קשר ריאל מדריד ממוצא ספרדי והשחקן מתייחס לכך בהתאם: "אני מכיר את המנטליות הספרדית עוד מהבית ולמדתי המון על המדינה מאמי לאורך השנים. מה יהיה ביום ראשון? אני קודם כל הולנדי. כבוד לשחק מולם בגמר, אבל אני רוצה ניצחון כתום. ברור שאשמח אם אבקיע".

 

ויש זווית נוספת להצלחה של הולנד בדרום אפריקה. קלארנס סיידורף, קשר מילאן הוותיק, לא נפל מהכיסא שהאורנג' עלתה לגמר, אך מאמין שהנבחרת לא טובה כמו שמתארים: "עם כל הכבוד, הולנד לא עברה יריבה רצינית בדרך לגמר, היא לא ראויה למעמד. סלובקיה לא ברמה מספיק גבוהה, ברזיל לא באה מוכנה למונדיאל ואורוגוואי לא שייכת למעמד הזה. מול ספרד זה יהיה יותר קשה וכרגע השחקנים של דל בוסקה פייבוריטים ברורים".