סניידר ורובן מול וייה וצ'אבי: ניתוח ה-11 של ספרד והולנד

אצל האדומים, איקר קסיאס שבר שיא, צ'אבי הרננדס כרגיל בעל הבית ודויד וייה מעל כולם. בצד הכתום, סניידר מכונת שערים ורובן חזר בזמן לעניינים אבל ואן פרסי הוא אכזבת הטורניר. ניתוח ההרכבים לקראת הגמר הערב

דויד וייה וווסלי סניידר
דויד וייה וווסלי סניידר | צילום: GettyImages/אימג'בנק

ספרד

שוער - איקר קסיאס
משחקים: 6 – 540 דקות סה"כ. שערים שספג: 2. קפטן ה"לה רוחה" נחשב כבר שנים לאחד השוערים הטובים ביותר בעולם. במהלך שלב הנוק-אאוט שבר את שיא הדקות ללא ספיגת שער עבור שוער ספרדי (313 דקות סה"כ). אמנם לא היתה לו הרבה עבודה, לאור העובדה שחבריו מחזיקים רוב הזמן בכדור, אבל עדיין מדובר בהישג מרשים.

מגן ימני - סרחיו ראמוס
משחקים: 6 - 527 דקות סה"כ. נתונים בולטים: ביצע 15 עבירות עד עכשיו (ממוצע של 2.5 למשחק), אך לא ראה ולו צהוב אחד. המגן הימני מביא עימו לכר הדשא המון הקרבה, נחישות ולא מפסיק לרוץ לשנייה. במשחק הגמר הוא יפגוש על הקו עוד אחד שמשקיע בלי סוף - דירק קאוט.

בלם - קרלס פויול
משחקים: 6 - 534 דקות סה"כ. שערים: 1. נתונים בולטים: ביצע רק 5 עבירות (הוא בלם, להזכירכם). האיש שאחראי להיסטוריה. המנהיג הבלתי מעורער של ברצלונה הכניס את כל הלב בנגיחה מול גרמניה בחצי הגמר, ושלח את ספרד לגמר המונדיאל הראשון שלה אי פעם. במשחק הגמר צפויה לו הרבה עבודה, כאשר יצטרך להצר את צעדיהם של רובן, סניידר ו-ואן פרסי.

בלם - ג'רארד פיקה
משחקים: 6 - 540 דקות סה"כ. נתונים בולטים: ביצע רק 4 עבירות (גם הוא בלם, להזכירכם), על אחת מהן ראה כרטיס צהוב. בלמה של ברצלונה, שהפך לאחד הטובים בעולם בשנתיים האחרונות, משחק מצוין בטורניר הנוכחי. בחצי הגמר מול גרמניה בלתי אפשרי היה לעבור אותו. יחד עם פויול, יצטרך לעצור את שחקני ההתקפה המוכשרים של הולנד.

מגן שמאלי - ז'ואן קאפדווילה
משחקים: 6 - 540 דקות סה"כ. נתונים בולטים: ספג יותר עבירות מאשר ביצע (7 לעומת 5). ללא ספק, השחקן הכי אנונימי בהרכב הספרדי, אך למרות זאת הפך למניה בטוחה הן אצל דל בוסקה והן אצל אראגונס. המגן השמאלי בן ה-32 (הכי מבוגר בנבחרת) ייאלץ להתמודד מול אריאן רובן ביום ראשון. פשוט זה לא הולך להיות עבורו.

קשר אחורי - סרחיו בוסקטס
משחקים: 6 - 511 דקות סה"כ. נתונים בולטים: 88% הצלחה במסירות. לא האישיות הכי סימפטית בעולם (זוכרים את ההצגה מול אינטר?), אבל שחקן שהולך ומשתפר עם הזמן. בטורניר הנוכחי הפך לנכס במרכז השדה, ובגמר צפוי לקבל משימה מיוחדת - לעצור את ווסלי סניידר.

קשר אחורי - צ'אבי אלונסו
משחקים: 6 - 506 דקות סה"כ. נתונים בולטים: בעט 12 פעמים לשער (רק 2 למסגרת). הקשר הוותיק לא גילה יכולת טובה בטורניר עד כה. התעקשותו של ויסנטה דל בוסקה להציב אותו בהרכב לא ממש ברורה, במיוחד כשעל הספסל יש אחד ססק פברגאס.

קשר מרכזי - צ'אבי הרננדס
משחקים: 6 - 516 דקות סה"כ. בישולים: 2. נתונים בולטים: ספג 10 עבירות. מה כבר אפשר להוסיף על השחקן הזה? המנוע של ברצלונה ושל הנבחרת מציג כדורגל נפלא בטורניר הנוכחי, ומוכיח שהוא יכול להצליח גם בלי ליאו מסי לצידו. אם ספרד תזכה, הוא יתחרה עם וייה על תואר כדור הזהב של המונדיאל.

 

קשר מרכזי - אנדרס אינייסטה
משחקים: 5 - 437 דקות סה"כ. שערים: 1. נתונים בולטים: 76% הצלחה במסירות, 7 בעיטות לכיוון השער מחוץ לרחבה, ספג 18 עבירות. החמיץ את המשחק מול הונדורס בגלל פציעה, אולם מאז שב להוות בורג מכריע במכונה של דל בוסקה. נע בין מרכז הקישור לצד שמאל. פחות דומיננטי מאשר לפני הפציעה בברצלונה אך עדיין יכול להכריע כל משחק נתון.

חלוץ - פדרו רודריגס
משחקים: 4 - 116 דקות סה"כ. נתונים בולטים: לא מסר לטורס בדקות הסיום של חצי הגמר. ללא ספק, תגלית העונה שעברה בברצלונה. עד לפני 12 חודשים לא הרבה ידעו במי מדובר, ומחר הוא הולך לפתוח בגמר הגביע העולמי. הקרדיט כל כולו לפפ גווארדיולה.

חלוץ - דויד וייה
משחקים: 6 - 529 דקות סה"כ. שערים: 5. נתונים בולטים: 26 בעיטות לשער (ממוצע של יותר מ-4 למשחק). כבר שנים שהוא מחורר רשתות בליגה הספרדית, וכעת גם שאר העולם זוכה להכיר את היכולת המדהימה שלו. אם ספרד תזכה בגביע, זה כנראה יהיה בגללו.

הולנד

מארטן שטקלנבורג
משחקים :6  - 540 דקות סה"כ. שערים שספג: 5. חי בצילו של אדווין ואן דר סאר לאורך השנים ורק בגיל 27 קיבל את אפודת השוער הראשון בטורניר גדול. משחק לכל אורך הקריירה באייאקס עימה זכה באליפות אחת ושלושה גביעים. למרות הופעה טובה בטורניר, היה לו חלק בשני השערים שהקבוצה ספגה מול אורוגוואי. מן הסתם השחקן הגבוה ביותר בקבוצה - 1.97 מטר.

 

גרגורי ואן דר ויל
משחקים: 4 - 360 דקות סה"כ. נתונים בולטים: השחקן הצעיר ביותר בסגל של ברט ואן מרוויק (בן 22). למרות שידוע בעליות התכופות שלו לעזרת ההתקפה, המגן הימני העביר עד עתה רק 3 כדורי רוחב לרחבה. מחוץ להולנד, מעטים הכירו את השחקן לפני פתיחת הטורניר אך נכון לעכשיו נראה שאייאקס תוותר עליו לטובת חוזה באי הבריטי.

ג'וני הייטינחה
משחקים: 6 - 540 דקות סה"כ. נתונים בולטים: למרות השנים האיומות שעברו עליו, נראה שוואן מרוויק סופר את הבלם שלא החמיץ דקה בטורניר. למרות משחקו האגרסיבי והתחביב לספוג כרטיסים אדומים, ביצע רק 7 עבירות כל הטורניר.

יוריס מת'יסן
משחקים: 5 - 450 דקות סה"כ. נתונים בולטים: ביצע רק 6 עבירות בכל הטורניר. הבלם בן ה-30 של המבורג הוא השחקן שהשלים את מספר הדקות הרב ביותר במוקדמות הטורניר, בו הולנד ספגה רק 2 שערים.

 

ג'יובאני ואן ברונקהורסט
משחקים: 6 - 540 דקות סה"כ. שערים: 1. נתונים בולטים: הקפטן הוא שחקן ההגנה היחיד של האורנג' שכבש בטורניר (כנראה גם את השער הכי יפה מול אורוגוואי). בגיל 35 מביא עימו בעיקר ניסיון אחרי ששיחק בין היתר בברצלונה וארסנל.

מארק ואן בומל
משחקים: 6 - 540 דקות סה"כ. נתונים בולטים: למרות שידוע בבעיטות ממרחק, ניסה את מזלו רק פעמיים בטורניר. אחרי שהפסיד עם באיירן מינכן בגמר ליגת האלופות, ינסה לתקן את העיוות ולהביא בגיל 33 את התואר הראשון למולדתו, ולסדר חוזה חדש לוואן מרוויק שהוא אביה של אשתו.

נייג'ל דה יונג
משחקים: 5 - 448 דקות סה"כ. נתונים בולטים: שחקנה של מנצ'סטר סיטי הוא בגדר נעלם במרכז השדב של ואן מרוויק. סביר להניח שלא תזכרו שום מהלך שלו, מה גם שהסטטיסטיקה שלו לא מרשימה גם כן. ספג שני כרטיסים צהובים. נראה איך יתמודד מחר בקרבות מרכז השדה מול המכונה הברצלונאית הכוללת את צ'אבי, אינייסטה, ובוסקטס.

 

דירק קאוט
משחקים: 6 - 516 דקות סה"כ. שערים: 1. נתונים בולטים: לעיתים נדמה ששחקנה של ליברפול לא מוערך מספיק, אך שחקן הנשמה באגף שמאל גמע את המרחק הכדור ביותר במשך הטורניר - 59.97 ק"מ. מחר צפויים לו חיים קשים כשיפגוש מולו את סרחיו ראמוס האימתני.

אריאן רובן
משחקים: 4 - 267 דקות סה"כ. שערים: 2. נתונים בולטים: למרות שעלה לשחק לראשונה רק במשחק האחרון של שלב הבתים, רובן נכנס מהר לעניינים. שער מול סלובקיה בשמינית, משחק ענק מול ברזיל ועוד כיבוש בחצי מול אורוגוואי היו מנת חלקו של הקיצוני ששיחק את מספר הדקות הנמוך ביותר משחקני ההרכב. למרות שלא שיחק הרבה, הוא השחקן שסחט את מספר העבירות הגדול ביותר אצל האורנג' - 12.

 

ווסלי סניידר
משחקים: 6 - 532 דקות בסה"כ. שערים: 5. נתונים בולטים: מה עוד אפשר להגיד על קשרה של אינטר? אחרי עונה חלומית שהסתיימה בטרבל סניידר גם עשוי להוביל את הולנד לזכייה בטורניר, ויתמודד מחר עם דויד וייה על תואר מלכות השערים. ללא ספק המנוע במרכז השדה, עם מספר האיומים הגבוה ביותר לשער - 22 פעמים. אם יש חלק שנראה שהפנומן לוקה בו הן מסירות הרוחב, בהן דייק רק 18% מהפעמים. למרות השער עם הראש מול ברזיל, סניידר הוא השחקן הנמוך ביותר של ההולנדים כשהוא מתנשא לגובה של 1.70 מטר.

 

רובין ואן פרסי
משחקים: 6 - 479 דקות בסה"כ. שערים: 1. נתונים בולטים: למרות מונדיאל אדיר של ההולנדים, חלוצה של ארסנל הוא נקודת החושך היחידה ולמרות 13 שערים שכבשו הכתומים רק אחד שייך לו. בנוסף ליכולת הכיבושים העלובה, השחקן גם לא מדייק במסירה כשהוא בעל אחוזי הדיוק הנמוכים ביותר בנבחרתו - רק 59%.