דייגו פורלאן: "היינו קרובים, אבל זה כבוד גדול"

מלך השערים של אורוגוואי התנחם במקום הרביעי, אחרי ההפסד לגמרניה. העיתון "אל פאיס": "התמנון שוב צדק". סמי חדירה: "אנחנו גיבורים ומצפים להרבה מאוד בטורניר הבא"

דייגו פורלאן חוגג מול גרמניה
דייגו פורלאן חוגג מול גרמניה | צילום: GettyImages/אימג'בנק

"היה חסר לנו מעט מאוד בשביל לנצח, היינו קרובים לקחת את המקום השלישי", אמר דייגו פורלאן אחרי שאורוגוואי שלו נכנעה 3:2 לגרמניה בקרב על מדליית הארד. "זה כבוד גדול לסיים בין ארבע הגדולות".

"אל פאיס", אתר העיתון הפופולרי ביותר באורוגוואי, יצא בסיום ההפסד בכותרת: "התמנון שוב צדק, אין לנו מקום על הפודיום". פורלאן הוסיף: "בתחילת הטורניר לא חשבנו שנטעם כזה דבר, אבל רצינו לסיים במקום השלישי כדי לצאת עם תחושה חיובית".

 

"כמובן שקיווינו להשיג יותר, אבל המשחק על המקום השלישי היה גמר בפני עצמו בו רצינו לנצח", אמר בסיום כובש שער הניצחון סמי ח'דירה. "אנחנו גיבורים. זה מונדיאל והייתה לנו נבחרת מאוד צעירה. כמובן שאנחנו מצפים להרבה מאוד מהטורניר הבא". ח'דירה עצמו, כפי שפורסם במהלך סוף השבוע החולף בספרד, כבר נמצא על הכוונת של ז'וזה מוריניו וריאל מדריד.

פורלאן סיים את הטורניר עם 5 שערים, כמו גם תומאס מולר הצעיר, וכעת שניהם יקוו לבצורת אצל ווסלי סניידר ודויד וייה בגמר (ראשון, 21:30, שידור ישיר בערוץ 1) במטרה לסיים יחד איתם עם תואר מלך שערי גביע העולם 2010.

 

מי שבוודאי יצא קצת מדוכדך הוא מירוסלב קלוזה הגרמני, שסבל מכאבי גב לפני המשחק ולא קיבל אפילו דקה לרפואה ממאמנו. חלוץ באיירן מינכן קיווה לשבור או לפחות להשוות את שיא הכיבושים של רונאלדו בגביע העולם (15), אבל כנראה שיסיים את הקריירה הבינ"ל שלו עם 14 שערים במונדיאלים. יואכים לאב עצמו צפוי להמשיך כאיש על הקווים של הגרמנים, לפחות עד יורו 2012.

 

אגב, שתי הנבחרות נפגשו באותו שלב גם ב-1970, אז ניצחה גרמניה (המערבית) את אורוגוואי 0:1 משער של וולפגאנג אובראת'. זה היה המאבק הראשון בין שתי מחזיקות לשעבר על המקום השלישי מאז 1990, אז גברה איטליה המקומית על אנגליה (1:2).