את זה אפילו פול התמנון לא יודע: כל נתוני הטריוויה לקראת גמר המונדיאל 2010

מי עשוי להפוך למלך שערי נבחרתו? מי מקווה לחגוג יום הולדת עם גביע? הגמר הגדול עוד רגע כאן והנה כל הנתונים שיעזרו לכם להישמע מבינים בסלון, ואף מילה על פול התמנון

ספרד חוגגת את השער מול גרמניה במונדיאל 2010
ספרד חוגגת את השער מול גרמניה במונדיאל 2010 | צילום: אימג' בנק / Getty Images

בזמן שהעולם כולו נושא עיניו לאקווריום של פול התמנון, בפיפ"א ניסו להסיט קצת תשומת לב באמצעות חבילת הסטטיסטיקה המפורסמת לכבוד גמר המונדיאל בין ספרד להולנד הערב (ראשון, 21:30). שתי המתמודדות במשחק הכי גדול שיש יעלו על הדשא של הסוקר סיטי ביוהנסבורג וישאירו מאחוריהן את כל הנתונים וההכנות, אבל בינתיים יש לנו עוד כמה שעות טובות להרוג אז מה איכפת לנו.

54 נקודות השיגו הולנד וספרד מתוך 54 אפשריות במהלך קמפיין המוקדמות שלהן. רק ברזיל ב-1970 וגרמניה המערבית ב-1982 עשו דרך דומה אחרי קמפיין מוקדמות מושלם שכלל חמישה משחקים לפחות וגם הגיעו לגמר.

 

בגיל 38, הווארד ווב האנגלי הוא השופט הכי צעיר שאי פעם ניהל גמר מונדיאל מאז מיודעינו, פייר חורחס לואיס קאפדוויל ב-1938.

 

אנדרה אוייר, שיפתח על הספסל של ברט ואן מרוויק, חוגג 36 היום והוא השחקן השני אי פעם שנוטל חלק בגמר מונדיאל ביום ההולדת שלו. הקודם? ניחשתם נכון, יורגן גרבובסקי הגרמני ב-1974. גם אז הולנד היתה בגמר.

 

המונדיאל הנוכחי, ה-19 במספר הוא הראשון אי פעם בו הגמר משוחק ללא השתתפותן של: ארגנטינה, ברזיל, איטליה או גרמניה. פועל יוצא של כך הוא שהאלופה שתוכתר הערב תהיה השמינית אי פעם וגם - זה כבר לא פועל יוצא - האירופית הראשונה שזוכה בתואר שלא על אדמת היבשת.

14 ניצחונות רצופים יש להולנדים עד לשלב זה. הניצחון ה-15 יהפוך אותם לנבחרת השניה בלבד בהיסטוריה שסוגרת 'קמפיין מושלם' אחרי ברזיל.

 

8 נבחרות הובילו בגמר המונדיאל ולא זכו בו אבל רק נבחרת אחת בהיסטוריה הצליחה לשוב מפיגור במחצית המשחק. זו היתה אורוגוואי שפיגרה 2:1 לפני שגברה 2:4 על ארגנטינה ב-1930.

 

בארבעה מונדיאלים עד היום מלך השערים נמנה על סגל הנבחרת שהניפה את הגביע. דויד וייה ו-ווסלי סניידר הם בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר להצטרף לרשימה המכובדת הזו. לכל אחד מהם 5 שערים בשלב זה.

ממוצע השערים במשחקי הגמר עומד על 3.8 מכובד ביותר. רק הגמר בין ברזיל לאיטליה ב-1994 הסתיים ללא שערים. ברזיל היתה מעורבת גם בגמר הפורה ביותר - 2:5 על שבדיה ב-1958.

 

רק 3 קבוצות עד היום הפסידו את משחק הפתיחה שלהם והגיע לגמר. גרמניה (1982), ארגנטינה (1990) ואיטליה (1994). כל השלוש הפסידו. לא חדשות טובות לספרדים.

 

2 שערים חסרים לווסלי סניידר על מנת להשתוות לג'וני רפ כמלך שערי הולנד במונדיאלים. לדויד וייה חסר שער אחד כדי להשתוות לראול (44) כמלך שערי הנבחרת בכל המפעלים.