כובש שער הניצחון אנייסטה: "זה רגע גדול, אחרי שנים קשות"

הגיבור הלאומי הטרי של ספרד התרגש והקדיש את השער לחברו, דני חארקה, שהלך לעולמו השנה. צ'אבי אלונסו: "רגע מדהים, אין לי מילים". דל בוסקה: "יום ענק עבור המדינה"

אינסייטה חוגג בלי חולצה
אינסייטה חוגג בלי חולצה | צילום: רויטרס

עד לפני שנתיים היא נחשבה לאחת הנבחרות הלוזריות ביותר בכדורגל העולמי, אבל אחרי הערב הזה התואר הלא מחמיא הזה ייעלם לנצח נצחים. ספרד ניצחה 0:1 את הולנד בהארכה, אחרי משחק עצבני ומורט עצבים, הניפה את גביע העולם בפעם הראשונה בהיסטוריה והשלימה דאבל אדיר, לאחר שב-2008 זכתה גם באליפות אירופה. שער הניצחון נכבש 4 דקות לפני דו-קרב הפנדלים, כאשר אנדרס אינייסטה, אותו אחד שרשום על נס סטמפורד ברידג', היה זה שהכניע את מארטן סטקלנבורג.

 

 

כובש שער הניצחון הקדיש את הזכיה ההיסטורית בגביע העולמי לדני חארקה, שחקנה של אספניול שהלך לעולמו לפני תחילת עונת 2009/2010. "דני חארקה, תמיד תהיה איתנו", נכתב על החולצה של הקשר הקטאלוני.

 

"זה פשוט לא ייאמן. חשבתי על דני חארקה ועל המשפחה שלי", אמר אינייסטה בדמעות. "זה רגע גדול אחרי הרבה רגעים קשים לאורך השנים".

 

ויסנטה דל בוסקה, שהביא בעבר שני גביעי אירופה לריאל מדריד, רשם את ההישג הגדול ביותר שלו בתור מאמן. בסיום הוא התקשה למצוא את המילים: "זה רגע בלתי נשכח. אני כל כך גאה בשחקנים שלי, הם פשוט נהדרים. זהו יום ענק עבור המדינה שלנו". צ'אבי אלונסו הוסיף: "זה רגע פשוט מדהים, אין לי מילים. אינייסטה? מגיע לו לזכות בכדור הזהב".

 

 

"אני כל כך שמח. אין לי מילים", אמר איקר קסיאס שזכה להניף את הגביע העולמי הראשון אי פעם של הספרדים, "התואר הזה הגיע לנו מההתחלה ועד הסוף. אני מודה לכל האנשים שתמכו בי לאורך כל השנים".

 

"זהו רגע שיישאר איתנו לנצח", המשיך סרחיו בוסקטס, "אני מקדיש את הזכיה הזאת לחבריי, למשפחתי, ולכל אלו שלא היו כאן איתנו. אני עדיין לא מעכל את ההישג המדהים הזה".

 

מי שפירגן לנבחרת הספרדית הוא לא אחר מאשר אחד הסמלים הגדולים ביותר, ראול. "זו גאווה ענקית להיות ספרדי אחרי ערב שכזה", אמר מלך שערי "לה רוחה" בכל הזמנים.