ואן מרוויק: "טעות קשה של השופט, כל האיטדיון ראה שיש קרן חוץ ממנו"

המאמן ההולנדי סירב לקבל את ההפסד בגמר ומצא את האשם: "אני מאוד כועס". העיתון "דה טלאגראף" התעסק בטרגדיה ההולנדית: "טראומה שלישית לאורנג'"

רובן עצוב בסוף הגמר
רובן עצוב בסוף הגמר | צילום: רויטרס

לא נעים עכשיו להיות בצד ההולנדי. 32 שנים אחרי ההפסד הטראגי בגמר מול ארגנטינה נחרתה בהיסטוריה של האוראנג' צלקת שלישית. שוב הפסד בגמר, שוב היא היתה קרובה עד כדי נגיעה, אבל זה נגמר שוב עם הפנים בין הידיים. 0:1 בגמר ביוהנסבורג, ספרד עם הגביע, הולנד עם הדמעות.

"טראומה שלישית לאוראנג'", זעקה הכותרת העצובה של ה"דה טלגראף" הפופולרי של הולנד, "אחרי 74' (גרמניה) ו78' (ארגנטינה) הפעם הכל הלך הפוך מול ספרד".

 

"טעות קשה של השופט, כולם ראו שהיתה שם קרן. על האיצטדיון ראה את זה, אבל לא השופט. אני מאוד כועס". זה מה שהיה למאמן הולנד ברט ואן מרוויק, כשהוא מפנה אצבע מאשימה לעבר האוורד ווב, שסימן שלא בצדק לכדור שוער בדקה ה-116. שחקני הולנד היו בטוחים שמדובר בקרן, ספרד יצאה למתפרצת והיתר נרשם בהיסטוריה.

 

"אני כועס ומאוכזב מאוד, כי היינו כל כך קרובים", אמר דירק קויט, "הרגשתי שבהחלט יש לנו סיכוי טוב לזכות. אני ממש לא רוצה להאשים אחרים, אבל לשופט היה חלק בעניין וזה עלה לנו בגביע. ספרד ניצחה 0:1 ולכן הם האלופים הראויים. היו לנו כמה הזדמנויות ובמעמדים האלה אתה נמדד בניצול המצבים".