ספרד: מיליונים חגגו עם הנבחרת ברחובות מדריד

יום עמוס של חגיגות וטקסים עבר על אלופת העולם הטרייה, ששבה הביתה עם הגביע והתקבלה בכבוד של מלכים. אינייסטה להמונים: "הגביע הזה שייך לכולם. תודה לך תמנון ותודה לכם"

נבחרת ספרד חוגגת עם גביע העולם במדריד
נבחרת ספרד חוגגת עם גביע העולם במדריד | צילום: GettyImages/אימג'בנק

מסתבר שלזכות באליפות עולם זה לא מעט עבודה. שחקני נבחרת ספרד העבירו אתמול (שני) יום עמוס במיוחד בחגיגות שנמשכו מרגע נחיתתם במדריד, דרך ביקור אצל המלך חואן קרלוס, קבלת פנים אצל ראש הממשלה חוסה לואיס ספאטרו, נסיעה ברחובות מדריד מוצפי האוהדים באוטובוס פתוח והגעה לבימת החגיגות המרכזית אחרי לא פחות משבע שעות.

נתחיל מההתחלה: המטוס עם הכיתוב "אלופים, אנחנו גאים בנבחרת שלנו", נעצר על המסלול בשדה התעופה של מדריד. כתבים וצלמים מארבע קצוות תבל התגודדו מול כבש המדרגות, וברגע שנפתחה הדלת הלב של כולם החסיר פעימה. איקר קסיאס חצה ראשון את הפתח, הקפטן שהביא במו ידיו את גביע העולם לספרד.

 

"הם כבר כאן", זעקה הכותרת של 'אס', בעוד שב'מארקה נכתב: "האלופים כבר בבית". חודש וחצי של שהייה טעונה בדרום אפריקה, ביקורות, אימונים, אכזבה קטנה והר געש של חגיגות שהתפרץ בסיום ההארכה בגמר מול הולנד (0:1 לספרד משער של אינייסטה בדקה ה-116).

"אני עוד לא קולט את זה", אמר קסיאס, שרגע לפני ירידתו במדרגות נתן את הגביע למאמן ויסנטה דל בוסקה, שהניף אותו באיפוק והחזיר לקפטן. מולם נפרש שלט בו נכתב: "ברוכים השבים למדינה קצת יותר שמחה, תודה".

 

אחרי הנחיתה הגיעה הנבחרת כולה פלוס הגביע לביקור אצל המלך בארמונו במדריד. אחד אחרי השני עברו השחקנים וקיבלו ברכה מחואן קרלוס. התחנה הבאה היתה קבלת פנים חגיגית אצל ראש הממשלה, חוסה לואיס ספאטרו, שאף הגדיל וקיפץ עם השחקנים לצלילי שירי העידוד מהקהל במקום.

 

"כל ספרד מודה לכם על הרגעים ההיסטוריים הללו", אמר ספאטרו, "הגביע הזה שייך לכולנו. הבאתם אושר ומדינה שלמה". ראש הממשלה ציין את אינייסטה במיוחד: "אני רוצה להוקיר את כובש שער הניצחון שברגעי השמחה הזכיר לכולנו גם את מי שלא נמצא עמנו, דני חארקה".

 

קשר ברצלונה, שמיד לאחר הכיבוש חשף גופיה עם שמו של קשר אספניול המנוח, אמר: "רוצה להודות על קבלת הפנים שקיבלנו. אני גאה להיות חלק מהעם הזה ומהנבחרת הזו. הגביע הזה שייך לכולם".

 

עם הגעתם לכיכר פנה קאסיאס אל ההמונים ולאחר מכן העביר את המיקרופון לאיש שבאופן טבעי זכה לתשואות הרמות ביותר, אינייסטה. "תודה לך תמנון", אמר קשר ברצלונה בפתח דבריו, "זה רגע היסטורי לכולנו. כל אחד מאיתנו מודה לכם".

מלך השערים של ספרד בטורניר, דויד וייה, אמר דברים דומים ולאחר מכן הגיע תורו של ויסנטה דל בוסקה להודות לקהל הרב ולשחקניו: "נסענו לאפריקה כי האמנו שאנו יכולים להיות אלופי העולם. עכשיו חזרנו אליכם אלופי העולם. תודה רבה".

 

בשלב זה השתלט דווקא השוער המחליף, פפה ריינה, על המיקרופון ועל העניינים והציג אחד אחד את חבריו לסגל. אגב, כשהגיע תורו של ססק פאברגאס לקבל את המחמאה, ריינה ומספר שחקנים נוספים דאגו גם להלביש עליו חולצה של ברצלונה כדי לסמן לאן הוא הולך.

 

כולם קינחו, איך לא, בשירת 'We Are The Champions'.