מחקר חדש קובע: ליאו מסי הוא הכדורגלן היקר בעולם

מחקר שבוצע באנגליה, בהתבסס על העברות בשנים קודמות, קובע כי ליאו מסי הוא הכדורגלן היקר בעולם ושוויו 124 מיליון יורו. על רונאלדו ריאל מדריד שילמה יותר מדי

לפי מחקר שערכה חברת פרונטיר אקונומיקס האנגלית, ליונל מסי הוא הכדורגלן היקר ביותר בעולם בימים אלה ושוויו מוערך ב-124 מיליון יורו. הקשר הארגנטיני הבינ"ל של ברצלונה, שבוודאי יוכתר בחודשים הבאים כשחקן השנה בעולם, מקדים בדירוג את כריסטיאנו רונאלדו, שעבר לאחרונה ממנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד תמורת סכום שיא בכדורגל העולמי. על אף שהבלאנקוס ישלמו לאלופת אנגליה 93.9 מיליון יורו, במחקר נאמד ערכו של הפורטוגלי ב-90 מיליון יורו.

השחקן השלישי בשוויו הוא זלאטן איברהימוביץ' מאינטר (61 מיליון יורו) והרביעי הוא נציג נוסף לריאל ולארגנטינה, החלוץ הצעיר גונסאלו היגוואין (47 מיליון יורו).

לצורך קביעת הסכום שיקללו החוקרים 244 העברות בארבע השנים האחרונות בליגה הספרדית, שערים שהבקיעו השחקנים, בעיטות לשער, ממוצע דקות משחק, זימונים לנבחרת, תארים, ניסיון בינ"ל וכמובן את גיל הכדורגלן.

לכל פן במשחקו של הכדורגלן נקבע ערך מספרי, בשל הקושי להשוות בין שחקנים בעלי סגנון שונה או המתפקדים בעמדות שונות על המגרש. הנתונים מעט בעייתים. למשל, שער שכבש חלוץ מעלה את ערכו ב-3.4 אחוזים, אולם עבור שחקני הגנה הבקעת שער לא מהווה שדרוג, על אף שהעניין בהחלט מהווה שיקול אצל מאמן הבא להחתים מגן או בלם.

בכל מקרה, מהנתונים עולות שתי מסקנות מרכזיות: א. שוויו של מסי מוערך ב-34 מיליון יורו מעל ערכו של כריסטיאנו רונאלדו. ב. אפילו בסכומים כאלה פלורנטינו פרס יצא קצת פראייר.