ארסנל גברה על צ'לסי 1:3 וחזרה למקום השני

התותחנים השאירו מאחור את חוסר הביטחון והביקורות ורשמו ניצחון ראוי ומשכנע על אחת מהגדולות. סונג העלה את המארחת ליתרון בדקה ה-44, פברגאס הכפיל 6 דקות בתוך המחצית השנייה ו-וולקוט סגר עניין עם השלישי (53). איבנוביץ' רק צימק (57) והבלוז, שנותרו במקום הרביעי, נראו חסרי אמונה

ג'ק ווילשיר חוגג עם אלכס סונג שער של ארסנל
ג'ק ווילשיר חוגג עם אלכס סונג שער של ארסנל | צילום: Getty Images/ אימג'בנק

ארסנל החזירה את עצמה הערב (שני) למאבק האליפות באנגליה, עם ניצחון נדיר למדי על צ'לסי 1:3 באצטדיון האמירויות. בכך חזרו התותחנים למקום השני בטבלה בזכות הפרש שערים עדיף על זה של מנצ'סטר סיטי אך במקרה של הישג כזה, אין ספק שמדובר קודם כל בדחיפה מוראלית עבור החבורה הצעירה של ארסן ונגר. ארסנל ספגה ביקורות נוקבות ומוצדקות ברובן על חוסר יכולתה להתעלות במשחקים מול הגדולות של הפרמיירליג, אך הפעם עשתה זאת כמו גדולה שמאמינה ביכולתה ללכת עד הסוף. סונג, פברגאס ו-וולקוט עשו 0:3 למארחת, הבלוז רק צימקו משער של איבנוביץ' אבל נראו חסרי השראה ורשמו משחק ליגה שישי ברציפות ללא ניצחון. כפי שזה נראה כרגע, המאבק על התואר בפרמייליג הופך למשולש, כשקבוצתו של קרלו אנצ'לוטי לא מצליחה לצאת מהמשבר הקשה שפוקד אותה.

ארסנל - צ'לסי 1:3

המארחת פתחה בהתלהבות אך התקשתה להגיע למצבי הבקעה בדקות הראשונות. בדקה השביעית היה זה ואן פרסי שפספס בעיטה מהאוויר, דקה לאחר מכן ניסה דרוגבה את מזלו בבעיטה שטוחה שהלכה החוצה. כדור חופשי של נאסרי בדקה ה-22 נקלט בידיו הבטוחות של צ'ך וכניסה לעומק של וולקוט כעבור ארבע דקות הסתיימה ללא תוצאות.

 

התותחנים המשיכו לשלוט בקצב, להניע כדור במסירות קצרות ולהתקדם לאט מדי לעבר השער של צ'לסי, שלא התרגשה וניסתה פה ושם לצאת קדימה מהר ולעקוץ. וולקוט ניסה מזווית קשה ונתקל בצ'ך, 5 דקות להפסקה, ונאסרי סחט מהשוער הצ'כי הדיפה ענקית כעבור דקה, לאחר שניסה הקפצה מתוחכמת מקצה הרחבה. דקה לסיום המחצית היה זה דווקא סונג שהצליח להכניע את צ'ך עם בעיטה לא חזקה אך מדויקת ברגל שמאל, 0:1 מוצדק לארסנל בהפסקה.

אנצ'לוטי שלח למערכה את ראמירס במקומו של אובי מיקל אבל ארסנל עלתה נחושה למחצית השנייה וניצלה היטב את הבלגאן בחלק האחורי של האורחים. בדקה ה-51 היה זה וולקוט שפרגן לפברגאס את ה-0:2. כעבור שתי דקות החזיר לו הספרדי והאנגלי סיים כמו גדול, 0:3 לארסנל.

 

מה כבר נשאר לצ'לסי? מצבים נייחים כמובן. אחד כזה הפך לשער המצמק בדקה ה-57, לאחר שדרוגבה מצא את הראש של איבנוביץ' ולפתע זה רק 1:3. אנצ'לוטי סיים את מכסת החילופים שלו כבר בדקה ה-61 וכובד המשחק עבר למחצית המגרש של המארחת. עכשיו ארסנל הייתה זו שיצאה מדי פעם קדימה במהירות ונאסרי היה חייב לכבוש את הרביעי בדקה ה-69, אך הקפיץ בזלזול מול צ'ך. גם המחליף דיאבי הגיע למצב מצוין (80) אך התמהמה, בצד השני נפסל שער של קאלו בטענת נבדל (90) אבל זה הכל. הערב ארסנל הייתה גדולה על צ'לסי.

 

ארסנל: לוקאש פביאנסקי; בקארי סאניה, לורן קושיילני, יוהאן דיורו, גאל קלישי; אלכס סונג, ג'ק ווילשיר, ססק פברגאס (תומאס רוזיצקי 88), סמיר נאסרי, תיאו וולקוט (אבו דיאבי 73); רובין ואן פרסי (מרואן צ'מאח 76).  

 

צ'לסי: פטר צ'ך; פאולו פריירה (ז'וזה בוסינגווה 61), בראניסלב איבנוביץ', ג'ון טרי, אשלי קול; ג'ון אובי מיקל (ראמירס 46), מיקאל אסיין, פרנק למפארד, פלורן מאלודה (גאל קאקוטה 56), סלומון קאלו; דידייה דרוגבה.