קופה אמריקה: ארגנטינה חילצה 0:0 מקולומביה

מסי וחבריו שוב לא הצליחו לנצח מול הקהל הביתי וניצלו מהפסד רק בזכות החמצות קולומביאניות. כל תוצאה פרט לניצחון על קוסטה ריקה והמארחת תלך הביתה מוקדם מהצפוי

מסי וחברים מנבחרת ארגנטינה מאוכזבים
מסי וחברים מנבחרת ארגנטינה מאוכזבים | צילום: רויטרס

אחרי ה-1:1 במשחק הפתיחה מול בוליביה חשבנו שזו התרגשות של התחלה. עכשיו כבר ברור - זה לא מקרי. ארגנטינה שוב איכזבה, הפעם עם 0:0 מול קולומביה, והיא מסתבכת במאבק העלייה בבית 1 של הקופה אמריקה.

המארחת, על שלל כוכביה, שוב לא הצליחה לספק תצוגת כדורגל ראויה ויותר מכך, היא צריכה להודות לשוער שלה סרחיו רומרו על שדאג לחלוקת הנקודות ולא השאיר אותה עם הפסד מביך הרבה יותר. שתי נקודות יש לאלביסלסטה אחרי שני מחזורים, והיא תרד למקום השלישי אם בוליביה תנצח הלילה את קוסטה ריקה. רבע הגמר יהיה נטול ארגנטינה?

 

הפתיחה היתה של ארגנטינה, אבל טבס ומסי לא הצליחו לכבוש. מסצ'ראנו עשה כמה עבירות טפשיות מחוץ לרחבה, אבל למזלו קולומביה לא ניצלה את הבעיטות החופשיות. בדקה ה-19 ארגנטינה נתפסה עם המכנסיים למטה, שוב בגלל מסצ'ראנו, שאיבד את הכדור ואיפשר לקולומביה לרוץ קדימה. פלקאו קיבל באגף והעביר לאדריאן ראמוס, שהצליח איכשהו להחמיץ ממטרים ספורים.

וזו אפילו לא היתה ההחמצה הכי נוראית של קולומביה. בדקה ה-26 גבי מיליטו שכח באיזו נבחרת הוא משחק והשאיר את הכדור דווקא לראמוס, שעבר את השוער רומרו והוכשל ברחבה על ידי בורדיסו. המהלך נמשך והכדור נעצר ברגליים של דיירו מורנו, אבל מול שער ריק הוא בעט דווקא החוצה. ארגנטינה ניצלה בנס, בקולומביה תפסו את הראש כלא מאמינים.

 

הקצב הנהדר נמשך, ובדקה ה-34 מסי עם מסירה ענקית לאסיקיאל לאבסי, אבל החלוץ שנשאר לבד מול מרטינס, בעט רע. רומרו הספיק לרשום עוד הצלה על סף ההפסקה, והוריד את ארגנטינה לנוח עם תיקו נטול שערים, שעשה עימה חסד.

 

לאבצי, שהיה חלש, בכל זאת לא היה רחוק מכיבוש, אבל הנגיחה שלו עם פתיחת המחצית השניה פגעה בקורה. בדקה ה-60 הוא פינה את מקומו לאגוארו, האיש שהציל את החבורה של באטיסטה במשחק הפתיחה מול בוליביה. אבל קון לא עזר הפעם, גם לא גונסאלו היגוואין שנכנס בדקה ה-70 כדי להציל את המולדת.

 

שריקת הסיום השאירה על הדשא חבורה מדוכאת בתכלת-לבן וצהובים-כחולים מחובקים. "היה משחק מסובך מול המארחת, אבל הגענו מוכנים להתמודדות הזו וכמעט ניצחנו אותה", אמר וצדק מורנו, מי שהיה הכי קרוב לממש את הקביעה הזו, "אל תתפלאו אם קולומביה תגיע לגמר".

 

כל דבר חוץ מניצחון על קוסטה ריקה במחזור הנעילה של הבית, וארגנטינה תראה כנראה את שאר משחקי הקופה אמריקה מהצד. הטורניר הביתי שכל כך חיכו לו שם הופך אט אט לסיוט. האם מישהו מהשחקנים שם מסוגל להעיר את האלביסלסטה?