התקלה שעלתה לנו ביוקר

תקלה בתחזית מזה"א בתחנת הכוח בגדרה שלשום, גרמה לזיהום האוויר החמור ביותר מזה חמש שנים. חברת החשמל: "לא היתה חריגה מהתקן"

"ידיעות אחרונות" חושף היום (שלישי) כי תקלה בתחזית מזג האוויר בתחנת הכוח בחדרה שלשום, גרמה לרמת זיהום האוויר הקשה באזור מזה חמש שנים, וזאת בעקבות שימוש בפחם זול ומזהם.

תחנת הכוח בחדרה, סופר בכתבה, מפעילה את תחנת הכוח בסוגים זולים ומזהמים יחסית של פחם, כשהיא שומרת את השימוש בפחם היקר והידידותי יותר לסביבה למקרים שבהם תחזית מזג האוויר מצביעה על סכנת זיהום גדולה יותר. התקלה שלשום גרמה לכך שבתחנה לא עברו לפחם הנקי יותר, והתוצאה: רמת הזיהום החמורה ביותר שנמדדה באזור חדרה בחמש השנים האחרונות - 75% מהתקן המותר (לעומת 7-8% מהתקן בימים רגילים).

מנכ"ל איגוד ערים שרון-כרמל, המצוטט בכתבה, טוען כי השירות המטראולוגי לא הודיע על השינוי הצפוי במזה"א, ולכן לא נערכה תחנת הכוח באופן מיוחד. יו"ר האיגוד קרה למקרה "חריג", והבטיח כי ייעשה הכל כדי שהמקרה לא יישנה.

חברת החשמל מסרה ל"ידיעות" כי "החברה נערכת לתמהיל הדלקים לפי תחזית מזג האוויר ומשטר הרוחות. עקב טעות סטטיסטית כפי הנראה, פליטת הגופרית היתה גבוהה מבימים רגילים. לא היתה חריגה מהתקן."

עוד בחיים בירוק