דנקנר: "הפרקליטות יורה עלי רקטות

משפטו של איש העסקים, המואשם בתרמית בניירות ערך ובהטעיית משקיעים, החל הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ונוחי שאל דימויים מארועי השעה כדי לתאר את מצבו. "הייתי מעדיף להיות עם האזרחים בדרום ולעזור להם, כפי שעשיתי בעבר", אמר והוסיף: "אני מעריך ומשוכנע שיתברר שכל הפעולות שביצעתי היו תקינות, חוקיות ולגיטימיות"

נוחי דנקנר בדיון בבית המשפט
נוחי דנקנר בדיון בבית המשפט | צילום: רויטרס

בבית המשפט המחוזי בתל אביב החל הבוקר הדיון בכתב האישום של נוחי דנקנר, לשעבר יושב ראש תאגיד IDB, המואשם בתרמית בניירות ערך ובניסיון להטעיית משקיעים בעקבות פרשת הרצת המניות. "בעבר, כשהיתה פעילות לחימתית בצפון או בדרום, הייתי שם ועזרתי לאזרחים", אמר דנקנר לחדשות10, "הייתי מעדיף להיות גם היום במצב כזה ולא להימצא תחת רקטות של הפרקליטות, אבל אנחנו נביא את כיפת הברזל שלנו".

 

לפני פתיחת המשפט, מסר דנקנר את גרסתו לאירועים. "אני מאוכזב מהגשת כתב האישום, הנשען במידה רבה על עדות של עד מדינה, בחור בשם עדי שלג, שאיני מכיר אותו ומעולם לא שוחחתי איתו. מחומר החקירה התברר שהוא ביצע כנראה פעולות של תרמית בניירות ערך, וממה שקראתי בעדויות הבנתי שהוא כנראה רימה יחד עם אשתו את איתי שטרום, שלכאורה פעל עבורו.

 

"מדובר בהנפקת מניות שביצעתי בפברואר 2012 בחברת IDB, וכל ההנפקה היתה כדי לגייס כספים שהיו דרושים לחברה. גייסתי לצורך כך את משפחתי, עצמי, שותפים וחברים, ויש סיבה שההנפקה נקראה 'הנפקת החברים של נוחי'. אלה כספים שלי ושל משפחתי, שלצערי הרב הפסדתי אותם כי לאחר מכן המניות נפלו - ואת סוף הסיפור אתם מכירים".

"לא היה צריך להריץ מניות"

דנקנר המשיך: "באותה העת היינו הרבה יותר אופטימיים. כל האנשים שפניתי אליהם והסכימו להשקיע ולקנות מניות של IDB הבטיחו שישקיעו סכומים מסוימים; אף אחד לא התעניין בשער המנייה, לא היה צריך להריץ מניות. הפעולות של איתי שטרום, שהוא חבר שלי, היו פעולות עצמאיות משיקולים כלכליים ועסקיים שלו בלבד. אני לא יזמתי את הפעולות שלו, לא הייתי שותף שלו בפעילות הזו, לא הייתי אחראי לא כלפיו ולא כלפי אף אחד אחר".

 

לדברי איש העסקים, "אני מעריך ומשוכנע שכל הדברים הללו יתבררו ויאומתו בהליך המשפטי, סומך על בית המשפט, משוכנע שהאמת תתברר וכך גם צדקתי המלאה, שיידעו שכל הפעולות שביצעתי היו תקינות, חוקיות ולגיטימיות. שלא נפל רבב בהתנהלות שלי, שהייתה נעשתה ונעשית כמו תמיד בהגינות, ביושר, ובאופן חוקי".