שווה ביקור: הכירו את מוזיאון הקקי החדש שנפתח באריזונה

מוזיאון חדש באריזונה מביא את סיפורם של הדינזוארים דרך הקקי המאובן שלהם. המוזיאון מציג למעלה מ-7,000 פריטים שונים של צואה אבל אל תדאגו לגבי הריח

Poop Museum 3
מתוך אתר המוזיאון | צילום: Poozeum

בשורות טובות לחובבי הצואה המאובנת: מוזיאון חדש  בוויליאמס, אריזונה, מציג למעלה מ-7,000 פריטים שונים של צואה בגדלים ובצבעים שונים.

האוצר של המוזיאון, ג'ורג' פרדנסן, החל לאסוף צואה מאובנת כשהיה בן 18 וכיום הוא מחזיק באוסף עצום של קקי. "זה היה מצחיק. זה היה מגעיל". הוא מספר. "אבל למדתי מהר מאוד שהצואה יכולה ללמד אותנו הרבה אודות חיים בעידן הפרהיסטורי".

Poop Museum 2
מוזיאון הקקי באריזונה | צילום: Poozeum

זה אמנם נשמע משונה, אך אנתוניו פיורילו, מנכ"ל מוזיאון ניו מקסיקו להיסטוריה של הטבע והמדע, מסביר כי הקופרוליט (צואה מאובנת) מסייעת למדענים ללמוד אודות החיים הפרהיסטוריים.

Poop Museum 4
בין הפריטים המוצגים במוזיאון | צילום: Poozeum

גולת הכותרת של המוזיאון היא דגימת צואה המחזיקה בשיא גינס בהיותה הקופרוליט הגדול ביותר שהשאירה חיה טורפת אי פעם. מדובר בגוש באורך של יותר מ-61 ס"מ וברוחב 15 ס"מ. על פי ההערכות מדובר בצואה של טירנוזאורוס רקס. הצואה הזו מלמדת אותנו שהטי רקס לא לעס הרבה, אלא בלע את הטרף שלו בנתחים גדולים.

אולי יעניין אותך גם: הכלל החדש של האוורסט: המטפסים יצטרכו לקחת את הקקי שלהם בדרך למטה

ולמי שחושש להגיע למוזיאון מטעמים סטריליים, פרדנסן מרגיע ואומר שאין מה לדאוג לגבי ריח או חיידקים, שכן הם התאדו לפני מיליוני שנים כשהצואה כוסתה במשקעים והחולפה במינרלים, מה שהפך אותה למאובנת.