18 צופים סבלו מבחילות קשות לאחר שצפו באופרה הפרובוקטיבית

גרמניה: האופרה הממלכתית של שטוטגרט מדווחת כי 18 בני אדם סבלו מבחילות קשות לאחר שצפו באופרה הכוללת תכנים מיניים, פירסינג חי ודם

Operae
מתוך: Sancta Susanna | צילום: Staatsoper Stuttgart

האופרה הממלכתית של שטוטגרט בגרמניה בחרה להעלות את האופרה השנויה במחלוקת "Sancta Susanna", המבוססת על יצירתו האקספרסיוניסטית של המלחין הגרמני פאול הינדמית משנת 1921.

יצירתו הנועזרת הינדמית עוררה זעם כאשר עלתה לראשונה בשנת 1921, ובוטלה במהירות לאחר שמבקריה טענו כי היא נחשבת לחילול הקודש. העיבוד הנוכחי, בבימויה של פלורנטינה הולצינגר (38) מביא פרשנות חדשה ונועזת אף יותר.

הולצינגר ידועה בזכות הופעותיה האוונגרדיות המשלבות לעיתים קרובות תיאטרון מחול עם אלמנטים של וודוויל. ההפקות שלה בעבר כללו עירום, בליעת חרבות, קעקועים, אוננות, דם וצואה.

ההופעה נמשכה כמעט שלוש שעות ללא הפסקות והכילה אקטים מיניים מפורשים על הבמה, פירסינג חי וייצוגים ויזואליים אלימים הכוללים דם מלאכותי ודם אמיתי. ונראה שלא כל מי שהיה בקהל היה מסוגל להכיל זאת. במהלך שתי ההופעות האחרונות בסופ"ש נזקקו לטיפול 18 אנשים שסבלו מבחילות קשות במהלך ההצגה.

אולי יעניין אותך גם: לא מבין באומנות: עובד במוזיאון זרק בטעות יצירה שנראית כמו פחית משומשת

"בשבת היו לנו 8 אנשים וביום ראשון היו לנו 10 אנשים שנזקקו לטיפול," אמר דובר האופרה, סבסטיאן אבלינג. "אנו ממליצים לכולם לקרוא שוב בעיון רב את האזהרות כדי שידעו למה לצפות".