משטרת דלהי השתמשה במכת"זיות כדי לפזר מפגינים שמחו על מחסור במים

אירוניה במיטבה: בעיצומו של משבר מים חמור, החליטה משטרת דלהי להשתמש במכת"זיות כדי לפזר את המפגינים שמחו נגד השלטונות על הטיפול הכושל במשבר

זמן צפייה: 02:35

על רקע משבר המים בדלהי, נערכה הפגנה בהובלתו של ראמש בידהורי, חבר מפלגת העם ההודית, מפלגת השלטון בראשותו של ראש הממשלה נרנדרה מודי. המוחים עמדו מחוץ למשרד המועצה של דלהי האחראי על אספקה וניהול משאבי המים בטריטוריית הבירה הלאומית של הודו, שם החריפה בעיית המחסור במים על רקע חודשי הקיץ החמים.

לכתבות נוספות

למרבה האירוניה, משטרת דלהי החליטה לפזר את ההפגנה באמצעות מכת"זיות, תוך כדי ביזבוז המשאבים הדלים שבגינם יצאו המפגינים לרחובות. רבים הביעו תמיהה לגבי החלטת המשטרה להשתמש במכת"זיות נגד המפגינים על רקע מהות המחאה. המשטרה זכתה לתגובות מלגלגות ברשתות החברתיות כשהגולשים הצביעו על חוסר הרגישות שבפעולת המשטרה נגד המוחים.

אחד המגיבים כתב ברשתות החברתיות כי "במקום זאת הם היו יכולים לתת את מיכל המים למפגינים. הם היו מודים למשטרה". מגיב אחר הוסיף בציניות כי "הטיפול במשבר המים הוא הרבה יותר מערכתי מאשר לרוקן 2 מכתז"יות שיכולות אולי לקיים את הצרכים של המפגינים לכמה ימים. לא כך מספקים מים נקיים לאזורים היבשים שבעיר".

אולי יעניין אותך גם: עיירה בגרמניה הצביעה בעד השמדה המונית של יונים בשיטה אכזרית במיוחד

משבר המים בדלהי נובע ממספר סיבות, ביניהן מפלס המים הנמוך של נהר יאמונה, אשר מהווה מקור המים המרכזי לטריטוריית הבירה הלאומית, ובעיות טכניות הנוגעות לאספקת המים. ישנם אזורים שלמים ללא מים, ותושבים רבים נאלצים לחפור בורות מים. ממשלת דלהי מאשימה את מדינת הריאנה, שכנתה של טריטוריית דלהי שלא משחררת מספיק מים לדלהי, אך שרת המים של דלהי, אטישי מרלנה, טוענת כי הריאנה מספקת 100 מיליון גלונים פחות מהכמות הנדרשת.