מדענים פיתחו פנים רובוטיות עם עור חי

מדענים יפנים מאוניברסיטת טוקיו פיתחו שיטה להצמדת עור חי לפנים רובוטיים במטרה לאפשר להם הבעות מציאותיות יותר

זמן צפייה: 00:59

אחד האתגרים איתם מתמודדים יצרני רובוטים ברחבי העולם היא מה שמכונה ״עמק המוזרות״ (Uncanny Valley) - תופעה המתרחשת כאשר רובוט דומה לאדם באופן שהוא רק כמעט מושלם. זו הסיבה שרובוטים רבים מעוררים אי נחת בקרב אנשים המתבוננים בהם.

לכתבות נוספות

היפנים, כידוע, לוקחים מאוד ברצינות את הרובוטים שלהם, וכעת חוקרים מאוניברסיטת טוקיו, בראשות פרופ׳ שוגי טאקוצ׳י, מאמינים כי הם מצאו את הפתרון לבעיה: הצמדת עור חי לפנים רובוטיים.

400242949
פיתוח עור חי עבור רובוטים | צילום: Takeuchi et al. CC-BY-ND

הם רקחו עור מלאכותי במעבדה באמצעות שימוש בתאים חיים. התוצאה? עור רך ונעים למגע, ממש כמו עור אמיתי. ויתרה מכך - החוקרים טוענים כי העור מסוגל לרפא את עצמו אם הוא נחתך או נקרע.

העור האנושי שבגופנו מחובר לרקמות שמתחתיו באמצעות רצועות קטנות שמורכבות בעיקר מסיבי קולגן ואלסטין. כדי ליצור עור שפועל באופן דומה עבור הרובוטים, קדחו החוקרים חורים זעירים על פני הרובוט ולאחר מכן השתילו על פניו ג׳ל המכיל כמות הגונה של קולגן. הג׳ל ממלא את החורים ומדביק את העור המלאכותי לרובוט, ובכך מחקה את פעולת הרצועות שבגוף האדם.

400242950
פיתוח עור חי עבור רובוטים | צילום: Takeuchi et al. CC-BY-ND

התוצאה הנוכחית אומנם לא משכנעת, אך החוקרים טוענים כי פריצת הדרך הזו תסלול את הדרך ליצירת רובוטים אנושיים ריאלסטיים בצורה משכנעת, עם עור אנושי עם כל היתרונות המשתמעות מכך. החוקרים אומרים כי יידרשו עוד שנים רבות של בדיקות עד שהטכנולוגיה הזאת תוכל להיות מיושמת בחיי היומיום שלנו.

אולי יעניין אותך גם: אוניברסיטת הרווארד מתנצלת על הספר עם הכריכה שעשויה מעור אנושי

פרופסור טאקוצ׳י מאמין כי זוהי רק ההתחלה, והוא כבר חושב על הפיתוחים הבאים: ״אתגר חשוב נוסף הוא יצירת ביטויים דמויי אדם על ידי שילוב רכיבים מתוחכמים, או שרירים בתוך הרובוט״.