אישה תובעת את החברה ששילמה לה בשביל לא לעשות כלום במשך 20 שנה

אישה שקיבלה שכר על ״לא לעשות כלום״ במשך 20 שנה תובעת את מקום העבודה שלה בטענה שהחברה לא נתנה לה משימות כדי לכפות עליה לעזוב

Screenshot 2024 06 18 At 10.07
לורנס ואן ואסנהוב | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

בדרך כלל כשעובדים תובעים את המעסיקים שלהם, הם עושים זאת על הלנת שכר. אבל תביעה שהוגשה לבית המשפט לענייני תעסוקה בצרפת מראה שיש אנשים שהשכר פחות קריטי עבורם.

לכתבות נוספות

לורנס ואן ואסנהוב התחילה לעבוד בחברת פרנס טלקום ב-1993, לפני שהחברה נרכשה ע״י אורנג׳. המעסיק המקורי שלה ידע שהיא חולה בהמיפלגיה – שיתוק חלקי בפנים ובגפיים – וכי סבלה מאפילפסיה, אך הציע לה משרה מותאמת למצבה הרפואי. היא עבדה כמזכירה במחלקת משאבי אנוש עד שנת 2002, אז ביקשה לעבור לסניף אחר בצרפת.

בקשתה אושרה, אך מקום העבודה החדש לא הותאם לצרכיה. החברה העדיפה שלא לבצע התאמות כלשהן בבניין, ובמקום זה בחרה לשלם לואסנהוב את משכורתה המלאה במשך 20 השנים הבאות מבלי לתת לה משימות כלל.

לדבריה של ואסנהוב, היא עשתה כמיטב יכולתה לדווח על המצב לממשלה ולרשות למאבק באפליה. החברה מינתה מגשר בשנת 2015 אך המצב לא השתנה וואסנהוב לא הייתה מרוצה. לטענתה, החברה ניסתה לכפות עליה לעזוב את עבודתה בכך שלא נתנה לה מה לעשות.

אולי יעניין אותך גם: תביעה נגד ענקית הממתקים הרשי'ז: הדלעת לא מחייכת

״הם מעדיפים לשלם לה מאשר לתת לה לעבוד״ אמר עורך דינה של לורנס והוסיף כי בנוסף לתביעה היא הגישה תלונה נגד החברה ונגד ארבעה ממנהליה בגין ״הטרדה מוסרית ואפליה במקום העבודה על רקע בריאותי״.