הפרעונים כבר עשו את זה: נמצאה מומיה שנראית בדיוק כמו מארג' סימפסון

ארכיאולוגים שערכו חפירות במיניה, מצרים, מצאו ארון קבורה בן 3,500 שנה ועליו מצויירת דמות שדומה למארג' סימפסון

Margel
הקבר שנמצא במיניה | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

בין אם מדובר בעלייתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, בהתפרצות האבולה או גילוי החלקיק "בוזון היגס", סדרת האנימציה המצליחה 'משפחת סימפסון' כבר הוכיחה שהיא מסוגלת לחזות את העתיד בכמה הזדמנויות. אבל הפעם אלה דווקא המצרים הקדמונים שהצליחו לנבא את עלייתה של המשפחה האמריקאית המפורסמת.

ארכיאולוגים מצאו ארונות קבורה ישנים בבית קברות בן 3,500 שנה במיניה שבמצאים, אך קבר אחד גנב את ההצגה, משום הדמות המצויירת עליו שנראית בדיוק כמו מארג' סימפסון, האמא של המשפחה הצהובה המפורסמת.

הדמות המתוארת על מכסה הקבר לובשת בגד ירוק, עורה צהבהב ושיערה הכחול העומד נראה בדיוק כמו שיערה של מארג'. דמויות נוספות בלבוש דומה מצויירות לצדי הדמות עם הירוגליפים כתובים מעליהן.

Simpsons
הקבר שנמצא במיניה | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

המומחים מעריכים כי הקבר היה שייך לתדי איסט, בתו של הכהן הגדול ג'הוטי באשמונאין. בתוך הקבר נמצאה המומיה עם מסכה ושמלת חרוזים. "זו תגלית נדירה וחשובה" אמר מזכ"ל מועצת העתיקות העליונה, מוסטפה ווזירי.

מומיה נוספת ששכנה בארון עץ נמצאה סמוך לקבר, ועל פי ההערכות היא הייתה שייעת לאישה בשם נאני, שהייתה שפחתו של ג'הוטי. בנוסף נמצא גם פפירוס באורך של כ-16 מטרים המתייחס ככל הנראה לספר המתים, וחפצים נוספים, ביניהם כד קנופי ופסלוני קבורה מחרס.

אולי יעניין אותך גם: 128 שנים לאחר מותו: "סטונמן ווילי" יובא למנוחות

הארכיאולוגים מאמינים שבית הקברות היה מקום המנוחה האחרון לפקידים בכירים ולכוהנים בתקופת הממלכה החדשה של מצריים (1550 לפנה"ס עד 1060 לפנה"ס).