מדיאטה ועד למניעת לחץ דם: 7 שימושים שלא ידעתם על תמרים

תמרים
תמרים | צילום: פוטוליה (אילוסטרציה)

תקופת הסתיו וחג הסוכות בפרט נחשבת לתור הזהב של פרי התמר. הכללתו בין שבעת המינים מעלה את צריכתו באופן ניכר אבל לא צריך לקיים את כלל המצוות כדי ליהנות ממנו. תתפלאו, אבל שימושיו של התמר רבים וסגולותיו מועילות להעלאת רמת האנרגיה בגוף ולהסדרת מערכת העיכול, לטיפול בעצירות ואפילו לשמירה על בריאות הלב. כל זאת, בלי שעדיין אמרנו מילה על העובדה שמדובר בפרי מתקתק וטעים במיוחד שמשכיח את הצורך בחטיפים ותחליפי סוכר זולים.

 

עד כמה באמת התמר תורם לגוף האנושי? הנה כמה דברים שייתכן ולא ידעתם עליו:


רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

מתכון מנצח ב-300 קלוריות: איך מכינים סלט קיסר דיאטטי הכי טעים שאכלתם?

נמצא הסוד לאושר ושימור הנעורים? למה כדאי לכם לעמוד על הידיים או הראש מדי בוקר?

 

תמרים
תמרים | צילום: פוטוליה (אילוסטרציה)

תשכחו משוקולד - מסתבר שתמר הוא הקינוח המושלם: טעים, מגוון ובעיקר מזין. לא בכדי הם תחליף הסוכר המועדף על דיאטניות ועל מי שמבקש להפחית ממשקלו. לשם השוואה, 100 גרם תמרים מכילים 274 קק"ל, כמחצית מכמות הקלוריות המצויה בשוקולד. גם תכולת השומן בו אפסית. 2 תמרים יבשים בינוניים או 3 קטנים יספקו כ-82 קק"ל בלבד וכ-0% שומן.

 

חטיף אנרגיה טבעי - תמר הוא פרי שאינו מעובד ועשיר מאד בנוגדי חמצון, מינרלים וסיבים תזונתיים. הספורטאים ורצי הסיבולת צורכים אותו לפני ובמהלך אימונים בין השאר, בשל היותו קל לעיכול ולנשיאה.  10-15 דקות לפני תחילת אימון, ניתן לאכול לדוגמה 1-2 תמרים בינוניים, ואף לשלב תמרים כמקור אנרגיה במהלך אימון, בזמן מאמץ גופני ממושך.

 

עזרה לבריאות מערכת הלב - התמרים עשירים בפוליפנולים, נוגדי חמצון שנחשבים יעילים ביותר, ומעכבים את חמצון ה-LDL- הנחשב לכולסטרול הרע. אותם נוגדי חמצון אף מנטרלים רדיקלים חופשיים. כמו כן, מחקר חדש מצא שמרכיבי התמרים יכולים לסייע בהרחקת עודפי כולסטרול מתאי דופן העורק - תהליך התורם להאטת התפתחות טרשת עורקים.  

 

עשירים באשלגן - התמרים מכילים כמות גבוהה של אשלגן ותכולה מזערית של נתרן. הפחתת צריכת הנתרן והגברת צריכת האשלגן, מסייעות בהפחתת רמות לחץ הדם ולכן יכולות לסייע בהפחתת הסיכון להתקפי לב, שבץ מוחי ומחלות בכליות. התמרים עשירים גם במגנזיום ומכילים סידן, מינרלים החשובים גם הם להפחתת הסיכון ליתר לחץ דם.

  

  

טיפוח עור הפנים
טיפוח עור הפנים

למניעת דלקות - התמרים מכילים כמות גדולה של מגנזיום שצריכתו נמצאה קשורה להפחתת הסיכון לדלקות ומכאן למחלות כרוניות כמו מחלות לב וכלי דם. 100 גרם תמרים מכילים 54 מיליגרם מגנזיום, כלומר 14% מהצריכה היומית המומלצת. הגברת צריכת המגנזיום היא סיבה חשובה נוספת להכניס את התמר לתפריט היומי.

 

לתחושת שובע וסדר במערכת העיכול - 100 גרם תמרים מכילים עד 8 גר' סיבים תזונתיים. ריכוז גבוה של סיבים תזונתיים משפר את פעולות המעיים ומגביר את תחושת השובע. מי שיבקש למנוע עצירות, יש לאכול תמרים יבשים או להשרות אותם במים חמים, לאכול אותם בשלמותם ולשתות את מי התמרים.

 

לחיזוק העצם - אשלגן, מגנזיום וסידן שנמצאים בתמרים, יחד עם תכולת הנתרן המזערית, יתרמו גם לבריאות העצם וחוזקה.