ניסיון פיגוע ליד השגרירות בסרביה: שוטר נפגע מחץ וקשת

שוטר נפגע מחץ וקשת ליד שגרירות ישראל בבלגרד, וירה בתוקף למוות. השוטר פונה לבית חולים והובהל לניתוח להסרת החץ מצווארו. שר הפנים של סרביה: "כל כיווני החקירה נבדקים". משרד החוץ: "שוטר מקומי נפצע, לא נפגעו באירוע עובדי השגרירות - שהייתה סגורה"

זמן צפייה: 01:40

ניסיון פיגוע ליד שגרירות ישראל בסרביה: שוטר נפגע היום (שבת) מחץ וקשת ליד מבנה השגרירות בבלגרד. הוא הספיק לירות לעבר התוקף - שמת מפצעיו. השוטר פונה לבית חולים והובהל לניתוח להסרת החץ מצווארו.

משרד החוץ אישר אחר הצהריים את הדיווחים - ומסר: "התרחש ניסיון פיגוע מחוץ לנציגות הישראלית. השגרירות סגורה, ולא נפגע אף עובד מעובדי השגרירות. שוטר מקומי נפצע בתקרית. נסיבות האירוע נחקרות".

ראש ממשלת סרביה, מילוש ווצ'ביץ', גינה בחריפות את מתקפת הטרור מול השגרירות, והדגיש: "נגיב בנחישות לאיום הטרור במדינה. האזרחים יכולים להרגיש בטוחים".

זירת ניסיון הפיגוע מחוץ לשגרירות ישראל בסרביה
זירת ניסיון הפיגוע מחוץ לשגרירות ישראל בסרביה
תמונתו של המחבל מניסיון הפיגוע בסרביה
תמונתו של המחבל מניסיון הפיגוע בסרביה
סרביה בניין שגרירות ישראל בבלגרד
בניין שגרירות ישראל בבלגרד

שר החוץ ישראל כ"ץ מסר: "ברצוני להודות לממשלת סרביה ולכל המעורבים על תגובתם המהירה ועל תמיכתם ושיתוף הפעולה בעקבות ניסיון פיגוע הטרור בשגרירות ישראל בבלגרד היום, במהלכו נפצע שומר סרבי על ידי המחבל. אני רוצה לשלוח איחולי החלמה מהירה לשומר הפצוע. לא נסבול טרור".

שר הפנים של סרביה, איוויצה דאצ'יץ', אמר כי "סמוך ל-11:00, ירה אלמוני בחץ וקשת בשוטר שאיבטח את שגרירות ישראל בבירה. השוטר הועבר לבית החולים בהכרה, שם נותח". הוא הוסיף כי "כל כיווני החקירה נבדקים". כמו כן, אמר שר הפנים הסרבי: "מדובר בפעולת טרור נגד מדינת סרביה ורשויות אכיפת החוק. ביצענו מעצרים כאמצעי זהירות".