הנשיא ביידן: "אגיע לעימות בספטמבר - ואנצח את הבחירות"

בעצרת בחירות בצפון קרוליינה, שנערכה ברקע הבהלה במפלגה הדמוקרטית בעקבות העימות הלילה, נשיא ארצות הברית הבהיר כי אין בכוונתו לפרוש מהמרוץ לבית הלבן. "כמו שהבנתם אני לא אדם צעיר, אבל אני יודע דבר אחד - להגיד את האמת", אמר בעקיצה לטראמפ. אובמה גיבה את סגנו לשעבר: "עימותים רעים קורים לפעמים". בתוך כך, הקמפיין של ביידן גייס ביממה האחרונה 14 מיליון דולר

זמן צפייה: 00:23

לאחר הופעתו החלשה בעימות מול דונלד טראמפ, שעוררה בהלה במפלגה הדמוקרטית, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע כי אין בכוונתו לפרוש מהמרוץ לכהונה נוספת בבית הלבן. בנאום שנשא בפני תומכיו בעצרת בחירות בצפון קרוליינה, כשלצדו רעייתו הגברת הראשונה ד"ר ג'יל ביידן, הנשיא הכריז: "אגיע לעימות בספטמבר ואנצח בבחירות".

במהלך הנאום, ביידן תקף את יריבו הרפובליקני על תפקודו במהלך כהונתו כנשיא, וביקר בחריפות את האופן שבו טיפל בכלכלה ובהתפרצות מגפת הקורונה בארצות הברית. בנוסף, חזר ותקף את טראמפ בעקבות אמירותיו נגד חללי הצבא האמריקני.

בהתייחסות ישירה לעימות ולסוגיית ההפלות, המהווה חלק מרכזי מהקמפיין הדמוקרטי, ביידן אמר: "למדנו אתמול מהעימות שטראמפ גאה בכך שבחר את השופטים שפסקו על הפיכת פסק הדין בעניין ההפלות, אנחנו יודעים מה הוא חושב באמת".

הנשיא ביידן בעצרת הבחירות בצפון קרוליינה
הנשיא ביידן עם תומכיו בעצרת הבחירות בצפון קרוליינה | צילום: רויטרס
הנשיא ביידן בעצרת הבחירות בצפון קרוליינה
הנשיא ביידן והגברת הראשונה ג'יל ביידן בעצרת | צילום: רויטרס

בנוגע לביקורת שנמתחה עליו בשל הופעתו בעימות, ביידן אמר: "כמו שהבנתם, אני לא אדם צעיר. אני לא הולך כמו שהלכתי בעבר, אני לא מדבר כמו שדיברתי ואני לא יודע להתעמת כמו בעבר. אני יודע דבר אחד - להגיד את האמת". בתגובה לדברים נשמעו שאגות תמיכה מהקהל.

"40 מתוך 44 אנשי הממשל שלו, כולל סגן הנשיא, לא תומכים בו. זה אומר הכול", הוסיף הנשיא בהתייחסות לעובדה כי רוב החברים בממשל טראמפ מסרבים לתמוך במועמדותו של מנהלם לשעבר כיום. בעת שהוזכר שמו של טראמפ, הקהל בעצרת צעק "Lock Him Up", בפרפרזה לקריאות שהשמיעו רפובליקנים נגד הילרי קלינטון בבחירות לנשיאות בשנת 2016.

"אנחנו יודעים שהוא לא יכבד את תוצאות הבחירות הקרובות, הוא עדיין לא כיבד את הבחירות הקודמות", המשיך ביידן בהתקפתו על טראמפ, "הוא ערער שלוש פעמים ונדחה כל הזמן. זה התחיל בערעורים ונגמר באירועי 6 בינואר בקפיטול".

הנשיא ביידן בעצרת הבחירות בצפון קרוליינה
צילום: רויטרס
הנשיא ביידן בעצרת הבחירות בצפון קרוליינה
צילום: רויטרס

במקביל, הנשיא לשעבר ברק אובמה גיבה את ביידן, שכיהן כסגנו במשך שמונה שנותיו בבית הלבן. "קורה שיש עימותים רעים. תאמינו לי, אני יודע", כתב אובמה, "הבחירות האלה הן עדיין בחירה בין מישהו שנלחם למען אנשים רגילים כל חייו לבין מישהו שאכפת לו רק מעצמו. בין מישהו שאומר אמת ומבדיל בין טוב לרע - ומישהו שמשקר לטובת עצמו. ליל אמש לא שינה זאת, וזו הסיבה שכל כך הרבה עומד על כף המאזניים בנובמבר".

ברקע התגברותם של הקולות הקוראים לפרישתו של ביידן, יועצו של הנשיא הבהיר מוקדם יותר בשיחה עם CNN: "לא רק שהנשיא לא יפרוש, הוא גם יגיע לעימות השני בספטמבר". בתוך כך, קמפיין ביידן דיווח כי גייס כ-14 מיליון דולר ביום העימות ולאחריו.