עימותים בלוס אנג'לס: רעולי פנים הכו יהודים בהפגנה פרו-פלסטינית

במהלך הפגנה פרו-פלסטינית שהתקיימה בשכונה היהודית פיקו-רוברטסון, עשרות רעולי פנים ניסו לחסום את הכניסה לבית הכנסת המקומי - והחלו לתקוף באלימות תומכי ישראל. ראש העיר: "אירוע מתועב ובלתי מקובל"

זמן צפייה: 02:30

פרו-פלסטינים הפגינו הלילה (שני) סמוך לבית כנסת בלוס אנג'לס, ארצות הברית, במהלכן תקפו יהודים. עשרות רעולי פנים הגיעו לשכונת פיקו-רוברטסון, שם תקפו את תומכי ישראל בעזרת מוטות ואמצעים נוספים.

לפי הרשויות בלוס אנג'לס, האירוע החל כשרעולי הפנים הגיעו לבית הכנסת "עדת תורה" שבקום, וניסו לחסום את הכניסה, שם נתקלו בפרו-ישראלים, ופתחו בעימות אלים. ראש העיר לוס אנג'לס, קארן בס, גינתה את האירועים וכינתה אותן "מתועבות ובלי מקובלות".

דו"ח האנטישמיות השנתי של אוניברסיטת ת"א והליגה נגד השמצה שפורסם בחודש שעבר קבע כי ב-2023 חל זינוק של עשרות אחוזים בתקריות האנטישמיות במדינות המערב. לפי הדו"ח, עיקר הגידול במספר התקריות אירע בעקבות מתקפת 7 באוקטובר והמלחמה - אך גם בחודשים שקדמו לה נרשם גידול במספר התקריות האנטישמיות בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022, במדינות שבהן יש ריכוז יהודים גבוה, כגון ארה"ב, צרפת, בריטניה, ברזיל ומקסיקו. הדו"ח מציין כי "7 באוקטובר גרם להשתוללות של שריפה שכבר התפשטה", וקובע כי קיים "חשש לעתיד החיים היהודיים במערב".