"שרפו אותה למוות": 16 בני אדם יואשמו ברצח צעירה בבנגלדש

נוסרט ג'האן רפי, בת 19, סירבה לבטל תלונה על הטרדה מינית שהגישה נגד מנהל בית הספר בו למדה. רוצחיה פיתו אותה לגג הבניין, שם שפכו עליה נפט והציתו אותה. האירוע עורר גל מחאות במדינה

משטרת בנגלדש תגיש היום (רביעי) כתבי אישום נגד 16 אנשים, בהם מנהל בית ספר אסלאמי, לפיו שרפו למוות צעירה בת 19, לאחר שסירבה לבטל תלונה על הטרדה מינית. ראש הממשלה דרשה שכל האשמים יובאו לדין, לאחר שמותה של רפי הפך לסמל והצית גל מחמאות ברחבי המדינה, בה גואות לאחרונה מספר התלונות נגד הטרדות מיניות

ראש ממשלת בנגלדש, הסינה ואזד
ראש ממשלת בנגלדש, הסינה ואזד | צילום: רויטרס

נוסרט ג'האן רפי, בת 19, נקראה לגג בית הספר האסלאמי בו למדה בעיירה פני, שם דרשה ממנה קבוצה של 15 בני אדם לבטל את תלונתה נגד מנהל בית הספר. משסירבה, קשרו אותה חמישה מהם, שפכו עליה נפט והציתו אותה. תוכניתם הייתה להציג את המקרה כהתאבדות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חודש לאחר שנעלמה: נמצאה גופתה של אישה בהיריון, אך ללא תינוקה

חשד לרצח: האישה שהותקפה ע"י בנה בלוד מתה מפצעיה

חשד לרצח בחולון: גופת אישה עם סימני אלימות אותרה בדירה

הדבר אירע לאחר שהצעירה הגישה תלונה בחודש שעבר על הטרדה מינית, וכן פרסמה סרטון בו מנהל תחנת המשטרה המקומית רושם את תלונתה אך אומר לה כי "לא מדובר בעניין רציני".

בעקבות המעשה המזעזע, היא נכוותה ב-80% מגופה. היא נאבקה על חייה במשך חמישה ימים, אך מתה לבסוף, בעשרה באפריל. טרם מותה, תיעדה את עצמה רפי בסרטון, בו חזרה על ההאשמות נגד מנהל בית הספר.

מחאות בבנגלדש
מחאות בבנגלדש | צילום: רויטרס

חוקרי המשטרה מסרו כי יוגשו כתבי אישום נגד 16 בני אדם, בהם גם שתי נשים מכיתתה של נוסרט. "הם יואשמו תחת חוק דיכוי נשים וילדים, נמליץ על עונש מוות לכל הנאשמים", אמר החוקר הראשי, מוחמד איקבל. עוד הוסיף כי מנהל בית הספר, סיראג' עוד דולה, הורה על הרצח מתוך כותלי בית הכלא בו שהה.

אחיה, מוחמד חסן נומן, אמר שהמשפחה מעוניינת במשפט מהיר. "אנחנו רוצים שכל מי ששיתף פעולה ברצח – ייתלה".

קבוצת זכויות נשים במדינה הודיעה כי "שמחה על הליך החקירה המהיר, אך דורשת מהמשטרה לפעול לענישה במקרים הטרדה מינית ואונס. "מעט מאוד תוקפים נענשים על מעשיהם המחרידים". לפי הנתונים שהציגה הקבוצה, 950 נשים נאנסו במדינה בשנה האחרונה.