המשטרה הספרדית אישרה: הנהג הדורס - בין המחבלים שחוסלו

מוסא אוקביר, מרוקני בן 17 שדרס למוות 13 בני אדם בשדרות לה רמבלאס, הוא בין חמשת המחבלים שחוסלו מאוחר יותר בקמברילס, כך אישרו במשטרה. אחיו נעצר אמש, אך הכחיש את מעורבותו, וטען כי הוא גנב את תעודת הזהות שלו להשכיר את הרכב. מלבד הנהג הפוגע, חוסלו גם שלושת האחרים שאחריהם נערך המצוד • מפגינים חסמו את שדרות לה רמבלאס

מוסא אוקביר, החשוד בפיגוע הדריסה בברצלונה שנמלט
מוסא אוקביר, החשוד בפיגוע הדריסה בברצלונה שנמלט | צילום: פייסבוק

מתקפת הטרור בספרד: המשטרה הספרדית אישרה אמש (שישי) כי מוסא אוקביר, הנהג שדרס למוות 13 בני אדם בשדרות לה רמבלאס, הוא בין המחוסלים בעיירה קמברילס. מלבדו חוסלו כזכור עוד ארבעה. בתחילה פרסמה המשטרה תמונות שלו ושל שלושה נוספים, אך בדיעבד התברר כי הם כולם נורו למוות על ידי השוטרים.

מוסא, בן 17 ממוצא מרוקני, כתב בעבר ברשתות החברתיות כי "יש להרוג את כל הכופרים ולאפשר למוסלמים לדבוק בדת". בנוסף כתב בעד הרג יהודים. אחיו דריס בן ה-28 נעצר אמש מיד אחרי הפיגוע, וטען כי אחיו גנב ממנו את תעודת הזהות שלו, וכי אין לו קשר לאירוע.

 

>> מתקפת הטרור בספרד - כתבות נוספות:

מנסה לברוח - ונורה למוות: תיעוד חיסול אחד המחבלים בקמברילס

למרות ההמלצות: בברצלונה לא הותקנו עמודי ברזל על המדרכות

תיעוד: הירי לאחר הפיגוע בקמברילס; "יש קשר בין הפיגועים"

מוקדם יותר אישר מפקד משטרת קטלוניה כי שלושת אירועי הטרור, שני האירועים שבהם נרצחו 14 איש בלה רמבלאס שבברצלונה ובקאמברילס, וכן הפיצוץ ביום רביעי בבית באלקנאר, שייכים זה לזה. עוד הוסיף מפקד המשטרה, כי החקירה מתרכזת בפיצוץ ברביעי, שם היה הבסיס של תא הטרור.

מוסא אוקביר, החשוד בפיגוע הדריסה בברצלונה שנמלט
מוסא אוקביר, החשוד בפיגוע הדריסה בברצלונה שנמלט | צילום: פייסבוק
ארבעת החשודים במעורבות בפיגועים בספרד שעדיין מתנהל מצוד אחריהם: מוסא אוכביר, סעיד אללה, מוחמד היומי ויונס אבויעקובונב
ארבעת החשודים במעורבות בפיגועים בספרד שעדיין מתנהל מצוד אחריהם: מוסא אוכביר, סעיד אללה, מוחמד היומי ויונס אבויעקובונב | צילום: antena3

"תאונת העבודה באלקנאר גרמה למחבלים לצאת לפיגועים בברצלונה וקאמברילס", אמר. על פי הנתונים הרשמיים, מלבד 14 הנרצחים נפצעו 128 בני אדם, מצבם של 17 מהם מוגדר קריטי, ועוד 27 במצב קשה. מלבד ששת המחבלים שחוסלו בקאמברילס נעצרו עד כה ארבעה, שלושה מרוקנים ואחד ספרדי, בהם אחיו של אוקביר.

בפיצוץ באלקנאר, שבו מתמקדת המשטרה, ככל הנראה תכננה החוליה את הפיגועים מזה זמן רב. "תאונת העבודה שהתרחשה שם גרמה להם לבצע את שתי המתקפות", כך טען עוד מפקד משטרת קטלוניה אחר הצהריים. מתוך ארבעת העצורים, לאף אחד אין היסטוריה של טרור, וגילם בין 21 ל-34. הערב הודיעה המשטרה כי גופה נוספת נמצאה בדירה באלקנאר. בנוסף מצאה המשטרה חלקים של חומר נפץ מהסוג שבו השתמש דאע"ש גם לפיגועים אחרים, בבריסל, פריז ולונדון.

בתוך כך השתחררה הערב אזרחית ישראלית בת 50 שנפצעה באורח קל בפיגוע. היא הגיע לבית החולים סורוקה שבבאר שבע, כשהיא סובלת מפגיעות מפוזרות ובמצב יציב. במשרד החוץ הודיעו כי נכון לרגע זה ישנו מנותק קשר אחד, והסיכויים שהוא בין הפצועים הולכים ויורדים.

כמה מאות בני אדם התאספו הלילה על מנת להביע מחאה והתאבל בשדרות לה רמבלאס. בתוך המפגינים היו גם כמה עשרות פעילי ימין קיצוני שקראו קריאות נגד האסלאם באירופה. כוחות משטרה הגיעו למקום ופיזרו אותם.