מדממת אבל מאוחדת: ביבשת אירופה הכריזו מלחמת חורמה בטרור האסלאמי

הפיגועים בספרד מצטרפים לשורה ארוכה של אירועים בהם מצאו את מותם עשרות בני אדם רק בשנה האחרונה. מניס, דרך לונדון ועד לה רמבלאס – גם המיינסטרים הפוליטי מגבה אמירות קשות כלפי קיצונים אסלאמיים • פרשנות

פיגוע דריסה בברצלונה
פיגוע דריסה בברצלונה | צילום: רויטרס

מתקפת הטרור בספרד: פיגועי הזוועה שלשום (חמישי), הראשון בשדרות הרמבלאס, שבו נרצחו 13 בני אדם, ואחריו הפיגוע בעיירת החוף קמברילס, שבו נרצחה אישה, הם המשך ישיר של סדרת אירועי טרור מדממים ביבשת, בתוך שנה. כמו על הפיגועים הקודמים, גם על אירועי הטרור הללו קיבל דאע"ש אחריות.

והנה תזכורת. ביולי 2016, נרצחו בעיר ניס שבצרפת 86 בני אדם, במהלך חגיגות הבסטיליה. כמה חודשים לאחר מכן, בדצמבר 2016, נרצחו 12 איש בברלין, בפיגוע דריסה בחג המולד.

 

>> מתקפת הטרור בספרד - כתבות נוספות:

המשטרה הספרדית אישרה: הנהג הדורס - בין המחבלים שחוסלו

תא הטרור המתוחכם נחשף; נמשך המצוד אחר נהג הוואן

מנסה לברוח - ונורה למוות: תיעוד חיסול אחד המחבלים בקמברילס

סוף מארס השנה נרצחו חמישה בפיגוע משולב, דריסה ודקירה על גשר ווסטמיניסטר. ביוני, שוב בלונדון, שמונה נרצחו בפיגוע ליד תחנת לונדון ברידג'. באפריל האחרון, לפני כמה חודשים, נדרסו למוות חמישה בני אדם בשטוקהולם שבשוודיה.

גרירת הרכב איתו בוצע פיגוע הדריסה בברצלונה שבספרד
גרירת הרכב איתו בוצע פיגוע הדריסה בברצלונה שבספרד | צילום: רויטרס

באירופה ממשיכים לחשוש מ"חקיינות", מניסיונות של עוד מוסלמים לבצע פיגוע דומה לזה שבלה רמבלאס, דפוס פשוט יחסית של גניבת או שכירת משאית, ודריסת ההמונים באזורים התיירותיים. ארגון דאע"ש כבר הספיק לנצל הזדמנות מאז אמש, ולקרוא לטרור באירופה בשפות שונות.

בעבר הייתה מחלוקת עמוקה ביבשת אירופה על הדרך שבה מטפלים בטרור האיסלמיסטי. המחלוקת הזו הסתיימה לאור שורת האירועים בשנה האחרונה וגם אלו שלפניה. אמירות פוליטיות קשות כלפי האסלאם בהקשר של טרור מקבלות גיבוי מוחלט, גם מהמיינסטרים הפוליטי.