בעקבות פגישותיה עם פוליטיקאים ישראלים בארץ: שרה בריטית התפטרה

פריטי פטאל, שנפגשה עם פוליטיקאים מקומיים ללא אישור, בהם נתניהו, התפטרה בתום פגישה עם ראשת הממשלה תרזה מיי ומסרה כי פעולותיה לא עמדו בסטנדרטים המצופים ממעמדה. בתגובה, מיי כתבה לפטאל: "עשית נכון כשהחלטת להתפטר"

פריטי פטאל השרה לפיתוח בינלאומי בבריטניה תפוטר?
פריטי פטאל השרה לפיתוח בינלאומי בבריטניה תפוטר? | צילום: רויטרס

טלטלה בממשלת בריטניה: פריטי פטאל, השרה לפיתוח בינלאומי בממשלת המדינה, התפטרה אמש (רביעי) וזאת בצל הסערה התקשורתית שבה היתה נתונה לאחר שהתגלה כי נפגשה עם פוליטיקאים ישראלים ללא אישור. פטאל היא השרה הבריטית השנייה שמתפטרת בשבוע האחרון.

פטאל, שביקרה באפריקה, הוזעקה לחזור לבריטניה. היא התפטרה בתום פגישה עם ראשת ממשלה בריטניה, תרזה מיי, ומסרה כי פעולותיה לא עמדו בסטנדרטים המצופים ממעמדה. משרדה של מיי שחרר לתקשורת את מכתב התפטרותה החתום של פטאל שבו היא מתנצלת על כך שהפריעה לעבודת השלטון. עוד הוסיפה פטאל כי פעולותיה לא עומדות בסטנדרט השקיפות שהציבה לעצמה ושקידמה. בתגובה, מיי כתבה לפטאל: "עשית נכון כשהחלטת להתפטר".

לכתבות נוספות בחדשות עשר >>

מדוע לא מונה מחליף לעזרא סיידוף - שנתיים לאחר שהושעה מתפקידו?

אשת התקשורת לשעבר שאמרה שאלכס גלעדי אנס אותה: "מרגישה רדופה"
חשיפה - משרד החינוך הצהיר: מפעילים חוקרים פרטיים נגד מורים

פריטי פטאל השרה לפיתוח בינלאומי בבריטניה תפוטר?
פריטי פטאל השרה לפיתוח בינלאומי בבריטניה תפוטר? | צילום: רויטרס

כלי תקשורת בבריטניה דיווחו בימים האחרונים כי פטאל קיימה תריסר פגישות לא מאושרות עם נציגים ישראלים בכירים בביקורה האחרון בישראל, ואף לאחר מכן. בין הבכירים שפגשה פטאל היו ראש הממשלה נתניהו, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומנכ"ל משרד החוץ יובל רותם.

פטאל, המשמשת כחברת פרלמנט משנת 2010, היא תומכת נלהבת של ישראל ובעברה שימשה כסגנית היו"ר של ארגון ידידי ישראל במפלגה השמרנית. סדרת הפגישות שקיימה בישראל, במסגרת מה שהיא הגדירה כ"חופשה משפחתית", נחשפה בעת ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בלונדון. ביום שני האחרון, לאחר סיכום הביקור, זומנה השרה למעונה של ראש הממשלה בדאונינג 10, שם ננזפה.

אתמול דווח כי בהמשך לביקורה בישראל תכננה פטאל לפעול על מנת להעביר כספים לצה"ל כדי לסייע בטיפול בפליטים הסורים החוצים את הגבול לתוך ישראל ברמת הגולן, אזור המוגדר ככבוש בבריטניה, וזאת מבלי לעדכן את ראש הממשלה. כמו כן נחשף כי היא אף ביקרה ברמת הגולן.