השר לשעבר איתן לימין הקיצוני בגרמניה: מעריכים גישתכם ליהדות

מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" העלתה לפייסבוק סרטון שבו נראה השר לענייני גמלאים לשעבר משבח את פועלה. נוסף לכך, הועלה נאום שהיה אמור לשאת איתן בכנס פעילים

רפי איתן
רפי איתן | צילום: פייסבוק

ישראל לצד הימין הקיצוני בגרמניה: מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" העלתה אתמול (שישי) לעמוד הפייסבוק שלה סרטון שבו נראה השר לענייני גמלאים לשעבר, רפי איתן, משבח את פועלה בנושאים שונים. "נא הבינו שכולנו בישראל מעריכים את גישתכם ליהדות", אומר איתן בסרטון בהתייחסו להצהרת המפלגה ביום הזיכרון הבין-לאומי לשואה בנוגע למעמד היהדות בגרמניה ומוסיף: "אני בטוח שאם תעבדו בחוכמה, בחוזקה ובאופן ריאליסטי הרי שבמקום להיות אלטרנטיבה לגרמניה, תהיו אלטרנטיבה לאירופה". איתן, שכונה "אגדת השירותים החשאיים", אף התנצל שבשל מחלת השפעת נמנע ממנו להגיע לפגישת המפלגה.

נוסף לכך, הועלה העתק מנאום של איתן שהוקרא בפגישה. "כחבר קרוב של גרמניה, אני מציע לכם לסגור את הגבולות במהרה ככל שתוכלו על מנת למנוע הגירה מוסלמית, ליצור קשרים בין-לאומיים על מנת להציע פתרונות למבקשי מקלט, על מבקשי מקלט מוסלמים למצוא פתרון במדינה מוסלמית מתאימה. אין דרך אחרת לשמור על מדינתכם בטוחה!", נכתב. "אני מאחל לכם מכל לבי שתהיו חזקים מספיק על מנת לסיים את מדיניות הגבולות הפתוחים ולעצור את האסלאמיזציה של מדינתכם".

בברכתו הזכיר איתן את חבר הכנסת לשעבר מיכאל קליינר, שמשמש כיום כיו"ר בית הדין של הליכוד. קליינר ואיתן פעלו יחדיו כדי לנסות ולהסיר את החרם הישראלי מעל מפלגת החירות שמייצגת את הימין הקיצוני באוסטריה ושבין חבריה ישנם ניאו-נאצים רבים. השניים נכשלו ולמרות שהמפלגה חברה בקואליציה באוסטריה החרם של ממשלת ישראל עליה נמשך. בשנים האחרונות חיבר קליינר בין גורמים בימין הקיצוני באירופה לבין גורמים שונים במפלגת הליכוד ואירגן פגישות בין הצדדים. כזכור, חברת הכנסת תמר זנדברג הורחקה השבוע מדיון בכנסת זמן קצר לאחר שקראה לעבר אנשי הליכוד "אתם חברים של נאצים".

בחודש ספטמבר האחרון נערכו בחירות בגרמניה ונקבע כי לראשונה מאז 1960 תיכנס מפלגה ימנית קיצונית לבית הנבחרים התחתון, הבונדסטאג. כניסה של "אלטרנטיבה לגרמניה" לבונדסטאג במספרים גדולים מסמנת שינוי משמעותי בפוליטיקה הגרמנית המודרנית. מנהיגה אלכסנדר גאולנד השמיע שורת התבטאויות שנויות במחלוקת המדאיגות את הפליטים וגם את היהודים במדינה. בין השאר אמר כי צריך לבחון מחדש את היחס של גרמניה כלפי ההיסטוריה שלה, להשיב את כבוד חיילי גרמניה במלחמת העולם השנייה ולשקול מחדש את המחויבות הביטחונית של מרקל כלפי ישראל.