הרוסים מפציצים - הגאורגים בורחים

ביום הרביעי של הלחימה הקשה בקווקז מספרי הפליטים הגאורגים הולכים וגדלים. כעת מדובר על כ-40,000 בני אדם שאיבדו את בתיהם ונמלטים מההפגזות האכזריות למדינות השכנות. הרוסים מותירים אחריהם הרס רב - כשהם מפציצים מטרות אזרחיות וצבאיות כאחד. שליח חדשות 10 לגאורגיה מדווח מאזור הקרבות

יום רביעי ללחימה בקווקז וגאורגיה מבקשת, כמעט מתחננת, להפסקת אש. אבל התשובה מהקרמלין עדיין שלילית. נשיא גאורגיה חתם על הסכם שביתת הנשק שהציע האיחוד האירופי, אבל במוסקבה טוענים כי הגאורגים ממשיכים לתקוף ועל כן הם לא רואים סיבה לחתום על ההסכם.

שליח חדשות 10 לגאורגיה, מספר על הלחימה האכזרית בקווקז. "הרוסים מפציצים בתי מגורים, מפעלים, מקומות אזרחיים - ההרס הוא רב... העיירה בטומי הופצצה בשעה שלוש בבוקר ללא סיבה צבאית נראית לעין. המטרה היא ללחוץ על השלטון הגיאורגי באמצעות הפחדת האוכלוסיה כדי להגיע להסכם הפסקת אש שיהיה נוח לרוסים. הווה אומר, יציאה של כל הכוחות הגיאורגים מחבלי המריבה ושדרג מעמדה של רוסיה בחבלים הללו".

ההפגזות הכבדות יוצרות גם בעיה חמורה של פליטים - עשרות אלפי בני אדם נמלטים מבתיהם דרומה, לכיוון טורקיה ומדינות אחרות באזור. "גם מבחינת הפליטים. ככל שהקרב מתמשך יש עוד ועוד פליטים שמנסים לברוח. אנשים פשוט ארזו מזוודות קנו כמה שיותר מצרכים ויצאו לדרך". כעת מעריכים כי המדובר בכ-40,000 גאורגים שהפכו לפליטים.

"הגאורגים הבינו שהם חייבים לקפל את הזנב ולסיים את הקונפליקט לפני שהוא יחריב את ארצם. גם בשעות של הפסאודו משא ומתן הגאורגים טוענים ש-50 מטוסי הפצצה רוסים הפצצו מטרות בגאורגיה. הרוסים מכחישים".

הצבא הרוסי ממשיך בשעה זו לתקוף יעדים בגורי, לא רחוק מהבירה טיבילסי. היום כבר חוששים כי הרוסים לא יעצרו עד שיוחלף השלטון ותוקם ממשלה חדשה שתזנח את ההתקרבות למערב ורעיון ההצטרפות לנאט"ו.

במקביל נמשכים המאמצים לפתור את המשבר. שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר מדלג בין שתי הבירות בניסיון למצוא בכל זאת נוסחה שתאפשר הפסקת אש.