טבח בגרמניה: חמוש רצח לפחות 15 בני אדם בבית ספר

צעיר חמוש ירה למוות במורים ותלמידים בבית ספר באזור שטוטגרט, שבדרום המדינה • לפי הדיווחים במדינה, במהלך המצוד אחריו הצעיר נורה למוות • בממשלת גרמניה אמרו כי הם "מזועזעים עמוקות" מהארוע, והקאנצרלית מרקל צפויה לשאת דברים אחר הצהריים

(2:20 דקות)

מסע טבח בחטיבת ביניים בגרמניה. צעיר חמוש באקדח פרץ היום (רביעי) לבית ספר בעיירה וינדנדן והחל לירות לכל עבר. לפחות 15 בני אדם נהרגו, בהם תלמידים ומורים מבית הספר, וכמה נפצעו.

החמוש, צעיר בן 17 שהיה תלמיד בבית הספר, נמלט ממקום האירוע כשבעקבותיו כוחות משטרה גדולים. הוא נורה למוות במהלך המצוד אחריו. בממשלת גרמניה אמרו כי הם "מזועזעים עמוקות" מהארוע, והקאנצרלית מרקל צפויה לשאת דברים אחר הצהריים

דוברו של שר הפנים הגרמני אמר לכלי התקשורת כי ההנחה היא שמניין ההרוגים בטבח בבית הספר שבדרום המדינה יעלה. הוא הוסיף כי כל ההרוגים הם תלמידים. חטיבת הביניים פונתה - וכוחות סיוע גדולים ומכבי אש נמצאים במקום.

האירוע הקשה בגרמניה מגיע על רקע מסע רצחני אחר הבוקר - באלבמה שבארצות הברית. גבר חמוש רצח תשעה בני אדם, ביניהם אם ובנה הקטן בן החמש. חמישה מההרוגים נמצאו בקרון בעיירה סמסון, בעוד שלושה אחרים – ובהם גופת היורה - נמצאו בחנות בעיירה הסמוכה ז'נבה.

זה לא המקרה הראשון של ירי בבית ספר שמתרחש בגרמניה בשנים האחרונות. בשנת 2006 פרץ רעול פנים לבית ספר במערב גרמניה. הוא היה חמוש באקדחים ועטה על גופו חומרי נפץ. החמוש הצליח לפצוע 11 בני אדם ואז התאבד. המקרה הגרוע ביותר אירע בשנת 2002 במזרח גרמניה - אז גבר חמוש רצח 16 בני אדם והתאבד.