עימותים ביוון: שלושה הרוגים במהלך הפגנות נגד הקיצוצים

הציבור ביוון לא מרוצה מחבילת ההצלה של האיחוד האירופי • עשרות מפגינים התעמתו עם המשטרה באזור בניין הפרלמנט באתונה, וזו פזרה לעברם בתגובה גז מדמיע • מאות אלפים צועדים במחאה • השלושה נספו בבנק שהוצת

(6:06 דקות)

תוכנית הקיצוצים ביוון שמוציאה את ההמונים לרחובות הפכה לקטלנית: שלושה בני אדם נהרגו היום (רביעי) במהלך הפגנות באתונה נגד כוונתה של הממשלה להוציא אל הפועל את הקיצוצים הדרקוניים בתמורה לסיוע של מהאיחוד האירופי. מותם של השלושה התרחש כאשר קבוצה של מפגינים הציתו סניף בנק מקומי.

השביתה הכללית ביוון הוכרזה בתגובה להודעתו של ראש הממשלה ג'ורג' פפנדראו בתחילת השבוע, כי ארצו הגיעה להסכם עם האיחוד האירופי ועם קרן המטבע הבינלאומית על חבילת הצלה לכלכלתה. במסגרת החבילה, הכריזה הממשלה על תוכנית קיצוצים חריפה, עד לשנת 2012, כתנאי לקבלת הלוואה בסכום של כ-120 מיליארד אירו.

מאות אלפי מפגינים באתונה ובסלוניקי צועדים לאורך מרכזה של העיר אתונה תוך שהם מתופפים על תופים וקוראים "אל תתעסקו איתנו!". ההערכה היא כי זוהי המחאה הגדולה ביותר מאז החל המשבר במדינה בסוף השנה הקודמת.

בתגובה להפרות הסדר, ירתה המשטרה גז מדמיע לעבר קבוצה של כ-50 מפגינים שניסו לפרוץ לפרלמנט. השביתה, שבה לוקחים חלק גם עובדי המגזר הציבורי וגם עובדי המגזר הפרטי, כבר גרמה לשיתוק טיסות, סגירות חנויות ועצירת התנועה בכבישים.