גרמניה מאשרת: פולין עצרה חשוד בחיסול אל-מבחוח

במשרד התובע הפדרלי אישרו את הדיווחים כי אדם העונה לשם אורי ברודצקי נעצר בפולין לאחר שהוצא נגדו צו מעצר • החשד הוא כי העצור סייע לזייף דרכון גרמני ששימש בפעולת חיסול בכיר חמאס בדובאי

המחסלים של מחמוד אל-מבחוח כפי שנראו בקלטת תיעוד החיסול
המחסלים של מחמוד אל-מבחוח כפי שנראו בקלטת תיעוד החיסול | צילום: ערוץ 10

(3:11 דקות)

לאחר פרסום זהותם של עשרות חשודים במעורבות בחיסולו של בכיר חמאס, מחמוד אל-מבחוח, מודיעה גרמניה על עצור בפרשה. במשרד התובע הפדרלי בגרמניה מאשרים היום (שבת) את הידיעות על כך שרשויות פולין עצרו אדם החשוד שהוא סוכן של ארגון "המוסד" הישראלי. בעיקר, העצור חשוד במעורבות בחיסולו של בכיר חמאס בחודש ינואר האחרון בנסיכות דובאי שבמפרץ הפרסי.

דובר המשרד מסר כי כעת גרמניה דורשת את הסגרתו של החשוד העונה לשם אורי ברודצקי. על פי הדובר, ברודצקי חשוד בפעילות מטעם סוכנות ביון זרה בשטחי גרמניה.

לדבריו, ברודצקי סייע להוציא דרכון גרמני מזויף לאחד מחברי חוליית מחסליו של אל-מבחוח, שעל פי החשד נמנים בה סוכני המוסד הישראלי. דובר המשרד עוד ציין כי ברודצקי נעצר בתחילת חודש יוני עם הגעתו לפולין וזאת לאחר שגרמניה הוציאה נגדו צו מעצר יבשתי.

מספר החשודים בחיסול עומד נכון לעכשיו על 32 בני אדם וזאת לאחר שבחודש מאי הודיעה משטרת דובאי כי זיהתה חמישה חשודים נוספים שלטענתם לקחו חלק בפעולת החיסול.

אוסטרליה הורתה בסוף חודש מאי על גירושו של דיפלומט ישראלי וזאת לאחר שתוצאות החקירה העידו על זיופם של  ארבעה דרכונים אוסטרליים. בריטניה גירשה זמן קצר לאחר החיסול דיפלומט בכיר בשגרירות ישראל בממלכה על רקע החשדות לפיהם זייפה ישראל דרכונים בריטיים לצורך החיסול.