בדרך לעזה? "קלינטון וקרטר יקדמו את עסקת שליט"

העיתון "אל-מיסריון" מדווח כי וושינגטון, קהיר וארגון החמאס מנהלים מגעים לקביעת מועד לביקורם של הנשיאים לשעבר ג'ימי קרטר וביל קלינטון ברצועת עזה. זאת, על פי הדיווח, כדי לקדם עסקת חילופי שבויים שבמסגרתה יוחזר החייל החטוף לישראל וכדי לבחון אפשרות של הכרה בינלאומית בחמאס

גלעד שליט
גלעד שליט | צילום: רויטרס
סטריפ כתבה גלעד שליט כבר 4 שנים בשבי
סטריפ כתבה גלעד שליט כבר 4 שנים בשבי | צילום: סטודיו nana10

(1:56 דק')

ארצות הברית, מצרים וארגון החמאס מנהלים כעת מגעים לקביעת מועד לביקורם של הנשיאים לשעבר ג'ימי קרטר וביל קלינטון ברצועת עזה. על פי דיווח היום (שבת) בעיתון המצרי "אל-מיסריון", ביקורים אלה נועדו לקדם עסקת חילופי שבויים שבמסגרתה יוחזר החייל החטוף גלעד שליט לישראל.

קרטר וקלינטון צפויים גם לדון עם בכירים בחמאס בנושא המצור המוטל על רצועת עזה ובהכרה בינלאומית אפשרית בארגון תמורת ערבויות שיועברו לוושינגטון.

בתחילת השבוע אמר בכיר חמאס בעזה סלאח ברדוויל כי ארגונו לא מתנגד לתיווך של ביל קלינטון במגעים להשלמת עסקת שליט, והבהיר כי חמאס לא ייסוג מהמחיר אותו ביקש. אתר "א-ריסאלה" הפלסטיני דיווח כי ברדוויל ציין כי חשוב לארגונו שהתיווך יהיה הוגן ושהמשא ומתן יחודש מהנקודה בה הופסק.

דבריו נאמרו על רקע הדיווח בעיתון "אל-קודס אל-ערבי", היוצא לאור בלונדון, כי קלינטון הודיע לגורמים בעזה על רצונו להגיע לרצועה, על מנת לתווך בעסקת חילופי האסירים עם חמאס. על פי הדיווח, כבר מתנהלים מגעים בנושא, אך מחזיק תיק שליט בחמאס, אוסאמה אל מזייני, הודיע כי טרם התקבלה בחמאס פנייה רשמית לעריכה של ביקור כזה.

אתמול אמר אל מזייני כי תנועת חמאס מברכת על כל מתווך חדש בעסקה עם ישראל. בראיון לאתר התנועה הוסיף כי חמאס לא תמנע התערבות של אף מתווך, אך בו בזמן גם לא ביקשה מאף אחד לתווך. כמו כן, הבהיר הבכיר כי חמאס לא תוותר על תנאיה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנפגש לאחר נחיתתו בישראל מביקורו בארה"ב עם הוריו של החייל החטוף, ציין ביום ראשון כי ביקש מנשיא ארה"ב, ברק אובמה, לפעול בעניין. "שוחחנו גם על נושא שליט, ביקשתי שהנשיא יפעיל את עוצמתו לשחרר את גלעד ששבוי כבר 4 שנים בשבי החמאס ללא ביקור של הצלב האדום, שזה עוד פשע מלחמה", אמר נתניהו במהלך ישיבת הממשלה.