ארה"ב לאזרחיה: חשש מפיגועים באירופה, נקטו אמצעי זהירות

משרד החוץ האמריקני פרסם אזהרת מסע מחשש לאירועי טרור ברחבי היבשת - בעיקר במוקדי תיירות ואמצעי תחבורה. "המידע מצביע על כך שאל-קאעדה וארגונים המסונפים אליו ממשיכים לתכנן מתקפות טרור", נכתב בהודעה

אבטחה במגדל אייפל בפריז, צרפת
אבטחה במגדל אייפל בפריז, צרפת | צילום: רויטרס

(3:45 דק')

ארצות הברית מזהירה את אזרחיה מפני מתקפת טרור אפשרית באירופה. משרד החוץ האמריקני פרסם היום אחרי הצהריים (ראשון) אזהרה לאזרחי ארצות הברית שנמצאים באירופה או מתכוונים להגיע אליה, וקרא להם לנקוט אמצעי זהירות.

בינתיים, ארצות הברית לא קוראת לאזרחיה שלא לבקר באירופה, אך האזרחים האמריקנים מתבקשים לגלות ערנות יתרה, במיוחד במקומות ציבוריים, אתרי תיירות ותשתיות תחבורה. מדובר באזהרה המהווה צעד אחד לפני קריאה שלא לבקר באירופה בכלל.

"המידע הנוכחי מצביע על כך שאל-קאעדה וארגונים המסונפים אליו ממשיכים לתכנן מתקפות טרור. ממשלות אירופה נקטו צעדים כדי למנוע מתקפות טרור, וכמה מהן אף הצהירו בפומבי על מצב האיום הגבוה", נכתב בהודעת משרד החוץ האמריקני.

באזהרה ישנה התייחסות ספציפית ל"פוטנציאל למתקפת טרור על מערכות תחבורה ציבורית ותשתיות תיירות". משרד החוץ בוושינגטון קובע לפיכך כי "אזרחי ארצות הברית צריכים לנקוט כל אמצעי זהירות כדי להיות מודעים לסביבתם, ולאמץ אמצעי זהירות ראויים כדי להגן על עצמם במהלך שהותם".

בריטניה לאזרחיה: "חשש מטרור בבריטניה ובצרפת"

באירופה לא מכחישים כי איום הטרור אכן קיים. זמן קצר לאחר פרסום האזהרה האמריקנית, פרסם משרד החוץ הבריטי אזהרה לאזרחי הממלכה השוהים בצרפת ובגרמניה והעלה את רמת הכוננות מפני מעשי טרור מרגילה לגבוהה.

"איום הטרור קיים ויכול להכות בנו בכל רגע", אמר מוקדם יותר היום שר ההגנה הצרפתי, הרווה מורין, לעיתון בארצו. "רשתות שמתאגגנות לביצוע פיגועים, מפורקות באופן תדיר מסביב לעולם. חשוב לדכת את זה", הוא הרגיע.

למהלך האמריקני עשויות להיות השלכות משמעותיות על התיירות והכלכלה באירופה. ברחבי היבשת נמצאים בכל זמן נתון מאות אלפי אזרחים אמריקנים ששוהים שם למטרות תיירות, לימודים או עסקים. על אף שהאזרחים לא מחויבים לשוב לארה"ב, פרסום האזהרה עלול להביא לביטולי טיסות והזמנות חדרים במלונות, ולפיכך לנזקים חמורים לכלכלה האירופית.