אחרי החילוץ: מריו חולם להיות שר העבודה

דקות אחרי שיצא מהקפסולה התפנה הכורה מריו לקמפיין פוליטי. מדובר בקול אחד מתוך קולות רבים שכפי הנראה עומדים להישמע בגנות המעמדות השולטים שהזניחו את המכרה ואולי הובילו לאסון. "אי אפשר להמשיך ככה", הצהיר הכורה השני שחולץ בפני המצלמות

הכורה השני שחולץ מבטן האדמה בצ'ילה בנאום למצלמות דקות אחרי החילוץ | צילום: חדשות 10 צילום מסך

(4:38 דקות)

מריו ספולוודה תפקד למטה כדובר של הכורים והמשיך בתפקידו גם דקה אחרי שעלה על פני האדמה. רגע אחרי יציאתו היום (רביעי) מהקפסולה הוא רץ אל ההמון וביחד איתם החל לצעוק: "תחי צ'ילה!". אחרי החגיגות הראשוניות כשמשקפי השמש עדיין מגינים על עיניו כבר התפנה לקמפיין פוליטי והצהיר: אני חולם להיות שר העבודה.

"אני חושב שהמעמדות השולטים לא יכולים להתנהל כפי שעשו עד כה", אמר מריו אל מול המצלמות מוקף במשפחתו והמשיך לשטוח את משנתו: "המעמדות השולטים צריכים לעשות שינוי ביחסי העבודה כי אנחנו לא יכולים להמשיך כך".

בצ'ילה חוששים משאיפות פוליטיות והצהרות כמו אלה של מריו. פוליטיקאים רבים בשלטון יודעים כי אחת הסיבות העיקריות לאסון היא חוסר התחזוקה של המכרה וניצול של הכורים, בני מעמד הפועלים ופוחדים מהיום שאחרי, שמא יישאו הכורים דגלים סוציאל-דמוקרטים הנוגדים את רוח השלטון.

בינתיים מעדיפים במדינה לרכז את תשומת הלב ברגעים המרגשים ולדחות את המחלוקות הפוליטיות. כך למשל מחכים בכיליון עיניים לצאתו של הכורה פאבלו רוחאס שהבטיח כי עם יציאתו יציע נישואין לחברתו, אחרי שסירב להינשא לה במשך 25 שנה.

רגע מרגש נוסף שתפס היום את עין המצלמות היתה יציאתו מהמכרה של זקן הכורים, מריו גומז בן ה-62. גומז הוא זה שכתב בשמם של הכורים את המכתב שהכריז: "אנחנו בחיים". כשהוא עטוף בדגל יצא עתה תשוש מהמכרה וההתרגשות שעלתה עם כל כורה היתה בשיאה.

(1:35 דקות)