יו"ר הפרלמנט האיראני גינה את החיסול: "דוגמא לאיבת ארה"ב והמשטר הציוני"

יממה לאחר ההתנקשות בחייו של מדען הגרעין, דריוש רזאי, הפנה יו"ר הפרלמנט האיראני אצבע מאשימה כלפי ארה"ב וישראל. "המעשה הוא ההוכחה הטובה ביותר לרצון האמריקני להשתלט על העולם באמצעות מהלכים לא חוקיים", אמר עלי לאריג'אני

עלי לריג'אני | צילום: רויטרס

(1:43 דקות)

יו"ר מועצת הפרלמנט באיראן, עלי לאריג'אני, גינה היום (ראשון) את ההתנקשות בחייו של מדען הגרעין האיראני, דריוש רזאי, והטיל על ארה"ב וישראל את האחריות לחיסול. "פעולת הטרור של האמריקנים והמשטר הציוני אתמול היא דוגמא נוספת לרמת האיבה שלהם", אמר לאריג'אני בפרלמנט.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "אירנא" ציטטה את לאריג'אני, שאמר: "ההרפתקאות האמריקניות באזור נמשכות, וארה"ב מטילה את האחריות על ארגוני טרור כדי לכסות על מעשיה".

לדברי לאריג'אני, גם לישראל חלק בחיסול. "המעשה האמריקני-ציוני, ששם על הכוונת את האדם שנהרג אתמול הוא ההוכחה הטובה ביותר לרצון האמריקני להשתלט על העולם באמצעות מהלכים לא חוקיים", ציין. הוא קרא לכוחות הביטחון במדינתו להיאבק במעשים כאלה בשיא הנחישות והכוח.

רזאי, מרצה באוניברסיטה, נורה אתמול למוות בפתח ביתו במזרח טהרן על ידי מספר אלמונים שנמלטו מהמקום על גבי אופנועים. עם זאת, הרשויות באיראן הכחישו כי מדובר במדען הזה וחוקרות את המקרה. בישראל מסרבים להגיב להאשמות ושר הביטחון ברק סרב להתייחס היום לנושא.

רק בנובמבר האחרון נהרג מדען הגרעין האיראני, מאג'יד ש'חרייארי, בפיצוץ מכונית תופת בבירה טהרן. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי מתנקשים רכובים על אופנועים הצמידו את פצצות לחלונות רכבי השניים תוך כדי נסיעה. בינואר 2010 חוסל מסעוד מוחמדי, פרופסור לפיסיקה גרעינית, באמצעות מטען שהוטמן, לטענת האיראנים, בתוך אופנוע.