הודעת ברולסקוני על ההתפטרות הצפויה מטלטלת את השוק העולמי

ראש ממשלת איטליה הודיע כי יתפטר לאחר העברת הרפורמות הכלכליות במדינה. החוב של ארצו מעיק על כל אירופה ומנהיגי אירופה הראו לברלוסקוני את הדרך החוצה. השאלה כעת היא כיצד יושפע השוק מהמהלך הזה והאם הירידות החדות שהורגשו היום מסמנות מגמה?

ראש ממשלת איטליה
סילביו ברלוסקוני | צילום: רויטרס

(4:09 דקות)

הודעתו של ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, כי הוא יתפטר מיד לאחר העברת הרפורמות הכלכליות במדינה, הביאה לאי וודאות בשוק ההון העולמי. אמש לאחר שהודיע ברלוסקוני על כוונתו נשמו בורסות העולם לרווחה, אך כעת משהתברר שהעניין עוד ייקח מספר שבועות, שבה אי הוודאות למרכז הבמה.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

אי הוודאות נובע מהעובדה שחובותיה של איטליה למדינות שונות ברחבי העולם עומדים על סכום העתק של כשני טריליון דולרים. איטליה ממשיכה ללוות כל העת כספים חדשים על מנת להחזיר את החובות הישנים וכך למעשה הריבית לא מפסיקה לעלות. בורסות ברחבי העולם רשמו היום ירידות חדות בשל המצב ההפכפך של הכלכלה האיטלקית.

גם בבורסה בתל אביב נרשמה ירידה חדה של כשלושה אחוזים בעקבות הטלטלה האיטלקית. מסתבר שבנק הפועלים ובנק לאומי מושקעים באגרות חוב של בנקים ומוסדות איטלקיים. בנוסף היקף הייצוא הישראלי לאיטליה עומד על כמיליארד ורבע דולרים בשנה. בעקבות כך צפוי השוק הישראלי להרגיש את המכו שינחתו על הכלכלה האיטלקית.