גם האיראנים מתכוננים למלחמה: "בבקשה, אל תתקפו"

בזמן שהמנהיגים האיראנים משדרים ביטחון ומבטלים את האפשרות שישראל תתקוף את מתקני הגרעין, בקרב האזרחים שורר חשש גדול מפני מלחמה קרבה. בשיחה מיוחדת עם חדשות 10 הם מספרים על הדאגה. "יש כאן אנשים עניים שמתקשים לשרוד בגלל הסנקציות"

איראנית עושה קניות
איראנית עושה קניות | צילום: חדשות 10

(3:05 דקות)

על רקע ההתנגדות ההולכת וגוברת בקרב הציבור הישראלי סביב סוגית התקיפה באיראן, נראה כי לא רק תושבי ישראל חוששים מפני ההשלכות הקשות של המהלך. בשיחה מיוחדת עם חדשות 10, מבלי לחשוף את זהותם, מספרים אזרחים איראנים על המתח והחשש הרב מפני מלחמה אפשרית.

"האיראנים מבינים שהנשיא הנוכחי שלהם מתבטא בצורה נוראית כלפי ישראל", אמר ח', תושב העיר בושהר. "אתם יכולים להיות בטוחים שממש לא כל האיראנים מסכימים עם ההתנהגות הזו של המנהיגים".

ח' הודה כי בניגוד להצהרות של המנהיגים באיראן, הסנקציות החריפות של המערב פוגעות באופן קשה באזרחים. "יש כאן המון אנשים עניים שזקוקים לעזרה, הם עובדים יום ולילה כדי לשרוד. בבקשה, אל תתקפו אותנו".

למרות שהכור בבושהר נחשב לפחות מדאיג את המערב, ח' טען כי התושבים חוששים מאוד לגורלם. לדבריו, "אם תפרוץ מלחמה, בושהר תהיה אולי המקום המסוכן ביותר בכל המזרח התיכון".

"לא מדובר כאן בעימות או במחלוקת בין ישראל לאיראן, אלא רק בין שתי הממשלות", טען ה', תושב צפון איראן. חלק מהאזרחים טענו גם כי הגרעין האיראני לאו דווקא נועד כדי לפגוע בישראל. "אנחנו מוקפים בערבים ששונאים אותנו", אמר ע', תושב טהרן. "בדיוק כמו ישראל, זה הגיוני שיהיה לנו כור גרעיני".