טראמפ והאריס סיכמו: העימות הנשיאותי ייערך ב-10 בספטמבר

שני היריבים סיכמו על תאריך העימות שיתקיים פחות מחודשיים לפני הבחירות, כך לפי רשת ABC. במסיבת עיתונאים שערך באחוזתו במאר א-לאגו התייחס הנשיא לשעבר לסגנית הנשיא ואמר: "אם קמלה לא תיתן נשק לישראל, אני אתנגד. היא מאוד גרועה לישראל וכל היהודים"

דונלד טראמפ וקמלה האריס
דונלד טראמפ וקמלה האריס | צילום: רויטרס

שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ וקמלה האריס, סיכמו כי העימות הנשיאות ביניהם ייערך ב-10 בספטמבר, פחות מחודשיים לפני יום הבחירות. כך דווח הערב (חמישי) ברשת ABC האמריקנית.

הערב נשא דברים טראמפ במסיבת עיתונאים באחזותו במאר א-לאגו, ואמר: "אנחנו קרובים מאוד למלחמת עולם שלישית. זו העת המסוכנת ביותר בחיי, וזה הכל בגלל שאנשים שלא יודעים לנהל ולא זוכים בכבוד לעולם". על יריבתו הפוליטית אמר: "כל יהודי שמצביע לקמלה, צריך לבדוק את הראש שלו".

טראמפ המשיך: "אם קמלה לא תיתן נשק לישראל, אני אתנגד. היא מאוד גרועה לישראל וכל היהודים. נתתי להם (ישראל) את רמת הגולן וירושלים - בניתי את השגרירות. רוששתי את איראן, הייתי משיג הסכם שבוע אחרי הבחירות. הבאתי גם הסכמי אברהם, כולם אמרו שזה בלתי אפשרי".

לפני כשבועיים תקף טראמפ את האריס לאחר פגישתה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון. הוא טען כי "הפגישה הייתה מעליבה. היא תאריך את המלחמה - ותעכב את שחרור החטופים".

"נתניהו קיים פגישה איומה עם האריס, שגם סירבה לנכוח בנאומו בקונגרס - דבר שהוא חובת סגנית הנשיא. רק לעיתים רחוקות קורה דבר כזה. חוסר היכולת שלה יאריך את המלחמה בעזה מעבר לנדרש ואף ייעכב את שחרור החטופים", כתב טראמפ.

"אותם האנשים שהביכו את אמריקה באפגניסטן בחוסר היכולת שלהם, הם אלו שאומרים לישראל לא להילחם יותר עם חמאס", אמר המועמד הרפובליקני לנשיאות, והאשים: "הם אומרים 'תשכחו מ-7 באוקטובר!'. כל אדם יהודי שמצביע לקמלה או למפלגה הדמוקרטית צריך מיד לבדוק את הראש שלו".

כאמור, נתניהו והאריס נפגשו ביום חמישי, אחרי שראש הממשלה נפגש עם הנשיא ביידן בבית הלבן. לאחר הפגישה המתוחה האריס אמרה: "הגיע הזמן שהמלחמה תסתיים, ושתסתיים בצורה שבה ישראל בטוחה, כל החטופים משוחררים, סבלם של הפלסטינים בעזה מסתיים, והעם הפלסטיני מממש את זכותו לחופש, לכבוד ולהגדרה עצמית".